خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

بیش از یک هزار و ۵۶۲ نفر از آموزش همگانی در خانه‌های هلال بهره‌مند شدند

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۵۱۹

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:، گفت: از ابتدای مرداد تا پایان شهریور ماه امسال یکهزار و ۵۶۲ نفر از آموزش همگانی در ۹۸ خانه هلال بهره مند شده‌اند.

به گزارش ایلنا از زنجان، شهرام میرزایی، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور توانمندسازی جامعه برای واکنش به موقع در برابر حوادث دوره های آموزشی برگزار می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، خاطرنشان کرد: این دوره ها در راستای جلوگیری از تلفات جانی و خسارت‌های مالی گسترده در بحران و آمادگی در برابر مخاطرات و ایجاد تاب‌آوری مردم مناطق و محلات در برابر آسیب‌های محیطی، حوادث و سوانح است.

به گفته وی، با این اقدام می‌توانیم به افزایش سرانه آموزشی شهروندان، پاسخگویی و واکنش سریع و به موقع در برابر حوادث و بحران‌ها با کمک ظرفیت سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطق دارای خانه‌های هلال و ایجاد پل ارتباطی و تعامل بین جوامع شهری و روستایی و جمعیت هلال احمر کمک قابل توجهی کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه راه‌اندازی خانه‌های هلال در سطح کشور مورد تاکید رئیس‌جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور است، گفت: بهره‌مندی شهروندان از آموزش همگانی و کمک‌های اولیه در سطح روستاها موجب مدیریت درست و صحیحی از حوادث توسط این افراد در ساعت اولیه تا رسیدن نیروهای امدادی می‌شود و هدف از راه‌اندازی این خانه‌ها گسترش جمعیت هلال احمر در مناطق مختلف استان زنجان است تا بتوانیم در حوادث و سوانح از این  پایگاه‌ها به عنوان مرکز عملیاتی استفاده کنیم.

میرزایی تاکید کرد: هر چه این آموزش‌ها بیشتر شود و جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم ما نیز آسوده خاطر خواهیم بود که مردم می‌توانند در ساعت اولیه تا رسیدن نیروهای امدادی اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

وی به خدمات عام‌المنفعه و خیرخواهانه جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: خانه‌های هلال می‌تواند پایگاهی برای این موضوع باشد تا بتوانیم کمک‌های مردمی را که برای مناطق آسیب دیده از سوانح و نیازمند کمک همنوعان باشند، جمع‌آوری کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه از ابتدای مرداد تاکنون 152 دوره آموزش همگانی برای یک هزار و 562 نفر برگزار شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد دوره آموزشی 60 دوره در مناطق روستایی و 38 مورد نیز در مناطق شهری در 98 خانه هلال استان در شهرستان‌های طارم، خدابنده، ماهنشان، ابهر، ایجرود، زنجان و خرم‌دره محقق شد.

میرزایی افزود: 104 مربی هلال احمر دوره آموزش همگانی را برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در خانه‌های هلال  تدریس کرده‌اند.

به گفته وی، عضوگیری در خانه‌های هلال و ارائه آموزش‌های مورد نیاز برای هموطنان در این خانه‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز