خبرگزاری کار ایران

مدیر کل هواشناسی استان زنجان:

تنها منبع اطلاعاتی و متولی اوضاع جوی کشور هواشناسی است/ علم پیش‌بینی سخت است/ خیرآباد زنجان یکی از سرد سیرترین مناطق کشور

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۹۶۹

مدیر کل هوا شناسی استان زنجان، با بیان اینکه تنها منابع اطلاعاتی و متولی پیش بینی صحیح اوضاع جوی کشورهواشناسی است، گفت: دسترسی به منبع موثق هواشناسی برای رسانه های جمعی در رستای اطلاع رسانی صحیح حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا از زنجان، رسول همتی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تعامل رسانه های جمعی و برخی دستگاه‌های اجرایی استان در بحث بحران‌ها و حوادث طبیعی، اظهار داشت: هماهنگی بین رسانه ها و ادره کل هواشناسی و نهادها و دستگاههای اجرایی در این راستا حائز اهمیت است.

همتی، با بیان اینکه هواشناسی مرز سیاسی و جغرافیایی ندارد، ادامه داد: پایش یکی از مهمترین وظایف هواشناسی است.

به گفته مدیر کل هوا شناسی استان زنجان، زبان اعداد زبان مشترک و کدهای بین المللی در کل دنیا است.

همتی، همچنین با اشاره به اهمیت داده های هر منطقه در حوزه هواشناسی ، تصریح کرد: سیستم‌های جوی محلی دراین راستا فعالیت دارند که 53 سیستم منطقه شمالغرب کشور را تحت پوشش دارند.

 این مقام مسئول در استان زنجان، با اشاره به اهمیت رسانه های جمعی در اطلاع رسانی تغییرات جوی و هواشناسی مناطق ، یادآور شد: خیر آباد زنجان یکی از سرد سیرترین مناطق کشور محسوب می شود.

مدیر کل هوا شناسی استان زنجان، پیش بینی هواشناسی و تغییرات جوی را در منطق مختلف مهم ارزیابی کرد و گفت: پیش بینی هواشناسی می تواند در پراکنش شایعات نقش بسیار موثری داشته باشد.

به گفته این مسئول در استان زنجان، سه اصل مهم قطعیت رخداد پدیده ای در جهان به صورت 100درصدی نیست، و در پیش بینی احتما خطا وجود دارد و طول مدت پیش بینی در ایجاد خطا موثر است، بطوری که با محدود شدن فاصله زمانی درصد خطا کمتر می کند.

وی، پیش بینی صحیح را منوط به اصولی دانست و ادامه داد: علم پیش بینی علم سختی است.

همتی، با بیان اینکه سطح بحران در ایران با رنگها مشخص خواهد شد، اضافه کرد: رنگ زرد سطح هشدار از نوع آگاهی است، رنگ نارنجی رنگ اطلاعیه و اخطاریه خواهد بود که آمادگی را نشان می دهد و رنگ قرمز رنگ هشدار از نوع اقدام و عمل خواهد بود.

مدیرکل هوا شناسی استان زنجان، 57 ایستگاه هواشناسی دراستان زنجان وجود دارد، و 49 ایستگاه به صورت خود کار و سنتی در هواشناسی زنجان فعال هستند.

به گفته وی حدود 40 پست هواشناسی استان زنجان خالی است ادامه داد: در سالجاری سه نفر به تعداد فعالین حوزه هواشناسی استان اضافه می شود، استان زنجان فاقد تجهیزات بروز هواشناسی و شهرستان ایجرود و سلطانیه نیز اداره هواشناسی ندارد.

همتی، همچنین با بیان اینکه استان زنجان در بین استان‌های شمالغرب فاقد رادار هواشناسی است، گفت: هواشناسی استان زنجان نیازمند تامین اعتبار بالا در این حوزه است.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز