خبرگزاری کار ایران

نیک بخش در جمع خبرنگاران:

عملیات عمرانی کتابخانه مرکزی زنجان از سر گرفته می‌شود/ تبدیل کتابخانه سهروردی زنجان به کتابخانه مرجع

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۰۲۵

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی این استان با ایجاد کارگروه ویژه در حال بررسی مشکلات است، گفت: عملیات عمرانی و احداث کتابخانه مرکزی زنجان با مشارکت شهرداری با اعتبار 50 میلیارد تومانی در سال جاری بعد از چند سال وقفه از سر گرفته می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، امیرعلی نیک بخش،مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، امروز به مناسبت هفته کتابخوانی، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در بین نسل‌های مختلف جامعه، اظهار داشت: بیش از 10/3 درصد مردم استان عضو کتابخانه ها هستند.

به گفته نیک بخش اعضای فعال کتابخانه ها 82 هزار نفر است که این رقم در سالهای اخیر دارای رشد مطلوب بوده است.

 وی، با اشاره به افزایش مطلوب منابع کتب در کتابخانه های استان، تصریح کرد: در سالجاری باید شاهد 10 درصدی این شاخص ها در استان باشیم.

مدیرکل کتایخانه های عمومی استان زنجان، با اشاره به احداث پروژه های عمرانی این مجموعه، افزود: 11 پروژه عمرانی کتابخانه ای در دست احداث است.

نیک بخش ، همچنین با بیان اینکه اولین کتابخانه  قیدار بعد از انقلاب با مساحت بالغ بر 900 متر در حال احداث است، یادآور شد: این کتابخانه دارای پیشرفت 80 درصدی است و کتابخانه دیگری نیز با نام شهدای بانک سپه نیز با مساحت 300متری در روستای دیزج‌آباد زنجان امسال به بهره برداری می رسد.

به گفته مدیر کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، کتابخانه زیتون شهرستان طارم ، تا سال 99 به بهره برداری می رسد و همچنین کتابخانه مرکزی ابهر نیز با مساحت بالغ بر 2هزار متری، کتابخانه خیری خرمدره در سال 99 به بهره برداری می رسد و کتابخانه دیگری نیز در زنجان دارای پیشرفت مطلوب است.

نیک بخش ادامه داد: دو کتابخانه محله محور نیز در بافت پر تراکم جمعیتی زنجان در حال احداث است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی زنجان با ایجاد کارگروه ویژه در حال بررسی و پیشرفت است و با ایجاد شرایط ویژه با 18هزار 500متر با پیگیری استانداری زنجان شاهد پیشرفت 25درصدی است ، گفت: احداث کتابخانه مرکزی زنجان با مشارکت شهرداری با اعتبار50میلیاردتومانی در سال جاری از سر گرفته می شود.

نیک بخش با بیان اینکه در صدد ایجاد و احداث کتابخانه های متعدد در شهرستانهای استان زنجان هستیم، ادامه داد: کتابخانه سهروردی که دارای  سابقه و قدمت است به کتابخانه مرجع تبدیل می شود.

به گفته مدیر کل کتابخانه های عمومی استان زنجان 625 برنامه در هفته کتاب استان زنجان اجرایی می شود، که مجموع این اقدامات در راستای رونق تولید در حوزه پژوهش و فرهنگ در استان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز