خبرگزاری کار ایران

سرقینی مطرح کرد:

تولید بیش از نیاز صنعت معدن در کشور / سختگیری در اعطای معدن به افراد

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۶۲۳

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت معدن در کشور بیشتر از نیاز تولید می‌کند، گفت: در اعطای معدن به افراد سختگیری می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، جعفر سرقینی، در جلسه شورای معادن استان زنجان اظهار کرد: سال گذشته 460 میلیون تن مواد معدنی از معادن کشور برداشت شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از این میزان برداشت، یک میلیون تن باطله بود، ادامه داد: ارزش مواد معدنی استخراج شده 20 میلیارد دلار بود.

وی با بیان اینکه استخراج معادن به محیط زیست آسیب می رساند، ادامه داد: در کنار کار معادن باید به محیط زیست و منابع طبیعی هم توجه داشت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سنوات اخیر ثبت معادن گروه های یک، دو و سه  در استان های شمالی با توجه به حفظ منابع طبیعی، تهران و البرز برای مقابله با ریزگردها انجام نمی شود.

سرقینی با بیان اینکه عدم ثبت معدن در این استان ها به دلیل توجه به محیط زیست است، ادامه داد: در بسیاری از کشورها، دستگاه‌های مربوط به معدن و منابع طبیعی یکی است ولی در ایران این شرایط وجود ندارد.

وی با بیان اینکه صنعت معدن در کشور بیشتر از نیاز تولید می‌کند، ادامه داد: شورای معادن به صورت جدی با معدنکارانی که به صورت تعمدی از محدوده خود خارج شوند، برخورد کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از معدنکارانی که به صورت قانونی فعالیت می کنند، حمایت می شود، ادامه داد: صنعت معدن در ایران ارزان تمام می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در مقوله اعطای معدن به افراد سخت گیری انجام می شود و معدن کارکنان دولت و یا نزدیکان آنان باطل می شود.

استاندار زنجان هم در سخنانی به ضرورت مشارکت معدنکاران در بازسازی جاده روستاها اشاره کرد و گفت: تردد خودروها در روستاهایی که معدن وجود دارد، مشکلاتی ایجاد کرده است.

«فتح‌الله حقیقی» بر ضرورت بررسی وضعیت برداشت معادن استان تاکید کرد و گفت: باید از معادن دارای مشکل بازدید شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه 7 میلیون تن دپوی روی در زنجان انباشته شده است، گفت: تا پایان سال‌جاری انتقال پسماند در زنجان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز