خبرگزاری کار ایران

علی اکبری خبرداد:

تردد بیش از ۱۱ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۸۳۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از تردد بیش از ۱۱ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان زنجان در آبان‌ماه امسال خبر داد.

به گزاش ایلنا از زنجان، عبدالحسین علی‌اکبری اظهار کرد: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با 74 دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهری استان، در آبان‌ماه امسال تردد تعداد 11 میلیون و 907 هزار و 169 وسیله نقلیه در 37 مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (74 مسیر به صورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود 546 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه هفدهم کشور را دارا است. همچنین بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان با 497 هزار و 652 تردد و کم‌ترین تردد در محورتکاب - دندی با 11 هزار و 743 جابه‌جایی صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: 22 درصد از کل تردد وسایل نقلیه با 2 میلیون و 599 هزار و 56 مورد به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است، در حالی که میانگین کشوری 15 درصد و استان زنجان در رتبه هشتم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد. میانگین کارکرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت 96 درصد بوده ‌است.

وی تصریح کرد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، 232 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ نیز در این مدت 356 وسیله نقلیه بوده است. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه 22 را در کشور دارا است.

علی‌اکبری با بیان اینکه بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه قزوین - زنجان با 739 تردد در ساعت و کم‌ترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با 24 تردد در ساعت صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان - قزوین و آزادراه زنجان - تبریز می‌شود، در مجموع 6 میلیون و 249 هزار و 747 تردد است که حدود 52 درصد از کل تردد در محورهای استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز