خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

نباید زندگی مردم تحت تآثیر آسیب‌ فعالیت‌های معادن قرار بگیرد/ بهره برداران باید به حق و حقوق مردم توجه کنند

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۸۵۸

استاندار زنجان تاکید کرد: نباید زندگی مردم تحت تاثیر آسیب فعالیت های معدنی قرار بگیرد و حتما باید به حق و حقوق مردم توجه شود و در نگهداری و ترمیم و توسعه راه‌ها، بهره برداران باید احساس وظیفه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسد اله درویش امیری استاندار زنجان، در جلسه شورای معادن، با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت معدنی بالایی دارد و باید زمینه اکتشاف و بهره برداری از آن را فراهم کنیم، تاکید کرد: نباید زندگی مردم تحت تاثیر آسیب فعالیت های معدنی قرار بگیرد.

درویش امیری، با اشاره به ضرورت توجه به حق و حقوق مردم در نگهداری و ترمیم و توسعه راه ها، ادامه داد: بهره برداران باید در این راستا احساس وظیفه کنند.

استاندار زنجان تصریح کرد: استان زنجان ظرفیت معدنی بالایی دارد و باید زمینه اکتشاف و بهره برداری از آن را فراهم کنیم.

 در ادامه این جلسه سید مرتضی خاتمی نماینده مردم ایجرود، نیز گفت: به دلیل اینکه ثقل معادن در حوزه انتخابی بنده است ، عضو شورا شدم و امیدوارم بتوانم دراین مدت انتظارات مردم و معدن کاران را برآورده کنیم .

خاتمی، با اشاره به اینکه 75 درصد معادن در نقاط روستایی قرار دارند، اما کمترین عایدی از این معادن به روستاییان اختصاص دارد، گفت: رویکرد جدید این است که جزء ناچیزی هم در این مناطق برای جبران خسارات‌های ناشی از فعالیت های معادن مصرف شود.

وی افزود: شورای معادن باید کار را به سمتی ببرد که فرآورده‌های معادن هم در همین استان انجام شود تا موجبات اشتغال را فراهم کند.  

نماینده مردم در خانه ملت، به تکالیف اجتماعی معادن هم اشاره و تاکید کرد: بهره برداران معادن موظف شوند در صورت حمل و نقل محموله های بیش از وزن استاندارد ، با تصاعد لگاریتمی جریمه های‌شان محاسبه و دریافت شود.

لازم به ذکر است در این جلسه پرونده چند شرکت اکتشاف و استخراج معدنی دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفت که طی آن در مورد سنور ابقا و تعطیلی موقت و صلب صلاحیت آنها تصمیم گیری شد . 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز