خبرگزاری کار ایران

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان در جمع خبرنگاران خبر داد:

دو سوم از بی سوادان استان زنجان را بانوان تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۲۸

۳۱ هزار و ۶۸۰ نفر از زنان استان زنجان بی سواد هستند.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: آموزش نوسوادان به منظور پیوند آموخته‌ها با مهارت‌های زندگی و ایجاد زمینه یادگیری مادام العمر در قالب طرح گروه‌های پیگیر سواد، شناسایی و پالایش سطح سواد در گروه‌های سنی از دیگر اقدامات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، غفار سرداری، معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان، امروز، دوشنبه(۸ دی) در جمع خبرنگاران به برنامه‌های هفته گرامیداشت نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: در پی آخرین سرشماری انجام شده در استان زنجان در سال ۹۰ مشخص شده است که ۴۵ هزار و ۵۹۸ نفر در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سواد هستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۳ هزار و ۹۱۸ بی‌سواد در بین مردان و ۳۱ هزار و ۶۸۰ بی‌سواد در بین بانوان شناسایی شده است، ادامه داد: دو سوم بی‌سوادان استان را بانوان تشکیل می‌دهد.

به گفته این مقام مسئول ۱۷ هزار و ۲۱۸ بی‌سواد در شهر و ۲۸ هزار و ۳۸۰ بی‌سواد در روستاه‌ها ساکن هستند.

وی به برنامه‌های آموزشی به سواد آموزان اشاره کرد و افزود: پس از انعقاد قرارداد با موسسات، آموزش به این افراد به موسسات سپرده می‌شود و افراد پس از آزمون گواهی دریافت می‌کنند.

سرداری به اقدامات انجام شده در خصوص افزایش نرخ با سوادی اشاره کرد و گفت: آموزش بی‌سوادان ۱۰ سال و بالا‌تر توسط آموزشیاران نهضت سوادآموزی، معلمان و آموزش دهندگان تا سال ۹۲ به تعداد ۱۰۹ هزار و ۸۲۱ نفر بوده است.

این مقام مسئول در پایان به تلاش این مجموعه در مسدود کردن مبادی ورودی بی‌سوادی اشاره کرد و افزود: آموزش نوسوادان به منظور پیوند آموخته‌ها با مهارت‌های زندگی و ایجاد زمینه یادگیری مادام العمر در قالب طرح گروه‌های پیگیر سواد، شناسایی و پالایش سطح سواد در گروه‌های سنی از دیگر اقدامات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز