خبرگزاری کار ایران

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان:

بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ اولیای بی سواد دانش آموزی جذب نهضت سوادآموزی زنجان شدند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۲۱

۸ هزار و ۵۰۰ اولیای بی سواد دانش آموزی شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ اولیاء جذب نهضت سوادآموزی شدند.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: در شهر‌ها امکان تحصیل برای این دسته از افراد در مدارس استثایی وجود دارد ولی در مناطق محروم و روستا‌ها این افراد بی‌سواد باقی می‌مانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، غفار سرداری، معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان، امروز، دوشنبه(۸ دی) در دیدار اعضای نهضت سوادآموزی با امام جمعه اظهار کرد: افرادی که از طریق نهضت سوادآموزی استان زنجان باسواد شدند، ۱۰۹ هزار و ۱۲۱ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بی‌سوادان در رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال کاهش می‌یابد، ادامه داد: همت عمومی از سوی دستگاه‌های مختلف برای ریشه کنی بی‌سوادی لازم است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۵۰۰ اولیای بی‌سواد دانش آموزی شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ اولیاء جذب نهضت سوادآموزی شدند.

سرداری با اشاره به اینکه در رده سنی بالای ۵۰ سال نیز افراد بی‌سواد برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی از خود اشتیقاق نشان می‌دهند، افزود: در استان زنجان ۴۲۳ نفر بی‌سواد هستند.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از افراد بی‌سواد استان زنجان مشکلات ذهنی و اختلالات معلولیتی دارند، یادآور شد: در شهر‌ها امکان تحصیل برای این دسته از افراد در مدارس استثایی وجود دارد ولی در مناطق محروم و روستا‌ها این افراد بی‌سواد باقی می‌مانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز