خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خبرداد:

یک هزار و ۴۰ دانش آموز تحت آموزش مراکز استثنایی استان زنجان هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۷۳

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان از تحصیل یک هزار و ۴۰ دانش آموز در مراکز استثنایی استان زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد ۸۵۰ نفر دچار اختلالات یادگیری و ۲۰۰ نفر دچار آسیب های بینایی، شتوایی، جسمی و حرکتی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان, گفت: این نهاد انتظار دارد تا دیگر دستگاه ها نیز برای کمک به این دانش آموزان با مجموعه آموزش و پرورش استثنایی همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سهیلا فریقی، مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان امروزدوشنبه(۱۰ آذر) در جمع خبرنگاران به روز جهانی معلولین اشاره و اظهار کرد: یک هزار و ۴۰ دانش آموز در مراکز استثنایی استان زنجان تحصیل می کنند که از این تعداد ۸۵۰ نفر دچار اختلالات یادگیری و ۲۰۰ نفر دچار آسیب های بینایی، شتوایی، جسمی و حرکتی هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این دانش آموزان در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: خدمات ویژه به این دانش آموزان از طریق رابطان و معلمان ارائه می شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه این دانش آموزان در ۵۰ آموزشگاه مستقل و مداس های ضمیمه در مناطق ۱۴ گانه تحصیل می کنند، افزود: مناسب سازی مدارس برای حضور این دانش آموزان استثنایی در مدراس تازه ساخت لحاظ شده است و در بقیه مدارس نیز با همکاری اداره نوسازی در دست اقدام است.

وی به برنامه های هفته معلولین از سوی آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان اشاره کرد و افزود: حضور دانش آموزان استثنایی در جلسه شورای شهر، دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، بازدید امام جمعه از مرکز رودکی زنجان، برگزاری نمایشگاه ترنم باران از توانمندی های این دانش آموزان و اجرای برنامه های گرامیداشت این روز از سوی مدارس از برنامه های این هفته است.

فریقی به آموزش خانواده ها به عنوان بخشی از فعالیت های این نهاد اشاره کرد و افزود: برای کمک به آموزش این دانش آموزان نیازمند همکاری خانواده ها هم هستیم.

این مقام مسئول به دیگر خدمات ارائه شده به این دانش آموزان اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد خدمات به صورت دولتی و ۲۰ درصد به صورت مشارکت های مردمی ارائه می شود.

وی در پایان سخنان خود به شعار روز جهانی معلولین با عنوان " توسعه پایدار، نوید فن آوری " اشاره کرد و افزود: این نهاد انتظار دارد تا دیگر دستگاه ها نیز برای کمک به این دانش آموزان با مجموعه آموزش و پرورش استثنایی همکاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز