خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حسینی زنجانی در جمع عزاداران حسینی:

شرط استجابت دعا، پاک شدن باطن است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۴۳۹

آیت‌الله حسینی زنجانی، گفت: زندگی انسان بدون رعایت اصول اخلاقی، کامل نشده و وقتی کامل می‌شود که پیروان دین خود را تربیت کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی، در جمع عزاداران حسینی شیعه را مکتب و راه و روش زندگی دانست و اظهار داشت: پیروان این مکتب باید زندگی خود را با این مکتب تطبیق دهند تا از امتیازات وعده داده شده از جمله شفاعت بهره‌مند شوند.

وی قلب سالم و خالی از کینه و غش و دغل بازی را از خصوصیات شیعه عنوان کرد و افزود: با ادعا نمی‌توان شیعه شد.

خطیب حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه قرآن هدف از دین را تغییر خٌلق انسان اعلام و تصریح کرد: هیچ مکتبی نظام اخلاقی موجود در مکتب شیعه را ندارد.

وی اخلاق را سیرت باطن عنوان کرد و گفت: زندگی انسان بدون رعایت اصول اخلاقی کامل نشده و وقتی کامل می‌شود که پیروان دین خود را تربیت کنند.

آیت‌الله حسینی شرط استجابت دعا را پاک شدن باطن دانست و ادامه داد: با کینه توزی و خرده حساب‌ها در باطن نباید انتظار استجابت دعا داشت.

وی اصلاح سیرت را هدف فرستادن دین اعلام کرد و افزود: دین تزکیه را مقدم بر علم می‌داند، یعنی اینکه اول باید انسان بود بعد عالم شد.

این مرجع تقلید ایمان را عامل پالایش درون برشمرد و تاکید کرد: صفات رذیله برای انسان ظلمت ایجاد کرده و ظلمت موجب کسالت برای عبادت می‌شود.

وی قلب را عامل اتصال انسان به خداوند اعلام کرد و افزود: قلب آلوده مانع اتصال می‌شود.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه نمی‌توان امور دنیا را به دلیل محدودیت به صورت ۱۰۰ درصد در اختیار گرفت، تاکید کرد: در سایه یافتن معارف دنیا و آخرت می‌توان دنیا را آباد کرد.

وی شعار قرآن را نخست پرورش و سپس آموزش دانست و ادامه داد: قرآن زندگی انسان فاقد عقیده به خداوند را مانند زندگی حیوانات می‌داند.

خطیب حسینیه اعظم زنجان مانوس بودن با قرآن و مفاهیم آن را دستورات از دینی عنوان و اضافه کرد: پیامبر و ائمه مسلمان را دعوت به تمسک به قرآن می‌کنند و قرآئت حداقل ۵۰ آیه از سفارشات موکد است.

وی تاکید کرد: از دستورات بزرگان دین است که مسلمان اگر با وجود قرائت قرآن احساس ظلمت می‌کند به استغفار متوسل شده و به هنگام به رختخواب رفتن ذکر یک تسبیح استغرالله و اتوب الیه چاره ساز است.

آیت‌الله حسینی، وضو را یک عبادت مستقل از نماز اعلام کرد و افزود: تکرار وضو با قصد قربة الی‌الله تاثیر بسیار قابل توجهی در روان انسان دارد.

وی نخوابیدن در بین طلوعین و تقسیم فرصت زندگی را از توصیه‌های اخلاقی برای تربیت باطن عنوان کرد و گفت: دین آمده تا خلاء باطنی انسان‌ها را پر کند.

خطیب حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه دین انسان را از مراحل زندگی عبور می‌دهد، ادامه داد: احساس خلاء بعد از مرگ از مواردی است که دین در گذر از آن به انسان کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: هیچ دینی به اندازه اسلام عوالم بعد از مرگ باز نکرده و توضیح نمی‌دهد.

آیت‌الله حسینی در پایان سخنان خود، با تاکید بر اینکه امکان لذت بردن از حلال خدا بسیار بیشتر از حرام است، افزود: می‌توان با برنامه‌ریزی تفریحات سالم برای امور دیگر زندگی هم انرژی گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز