خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان:

با دستور رئیس جمهور تا پایان دولت یازدهم، مکلف به گاز رسانی۳۲۰ روستای استان هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۶۳

بنا به دستور رئیس جمهور محترم هماهنگی لازم به عمل آمده است تا از محل منابع بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال۹۳ برای گاز رسانی ۳۲۰ روستا اقدام شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، گفت: امیدواریم با عنایت خداوند متعال و ایجاد منابع مالی جدید، جذب سرمایه گذاران و همت کارکنان تلاشگر شرکت گاز استان زنجان با توسعه خطوط انتقال گاز و گازرسانی به تعداد زیادی از روستا‌ها؛ زمینه لازم برای توسعه و پیشرفت روز افزون استان را فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید سعید عسگریان از پیگیری‌های لازم برای تسریع در اجرای گازرسانی به روستاهای استان خبر داد و گفت: با دستور رئیس جمهور محترم در سفر استانی خود به زنجان، تسریع در اجرای گازرسانی به ۳۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان در دستور کار وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.

سید سعید عسگریان با اشاره به اینکه از ۹۰۸ روستای دارای سکنه استان، ۷۳۲ روستا بالای ۲۰ خانوار بوده و از این تعداد، ۴۹۱ روستا گاز رسانی نشده است، اظهار داشت: بنا به دستور رئیس جمهور محترم، هماهنگی لازم به عمل آمده است تا از محل منابع بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سالع۳؛ برای گاز رسانی ۳۲۰ روستا اقدام شود.

وی از بهره‌مندی ۵۴ هزار خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد و اعلام کرد: با تسریع در گاز رسانی روستاهای استان و اجرای این طرح تا پایان دولت یازدهم، خانوار روستایی بهره‌مند استان به ۹۵ هزار خانوار با ۹۰ درصد بهره‌مندی می‌رسد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه درصد خانوار روستایی بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی استان، در حالی ۵۲ است که این میزان در کشور معادل ۶/۶۷ درصد است، افزود: مقرر شده است وزارت نفت از محل جایگزینی گاز با حامل‌های انرژِی در مدت سه سال نسبت به گاز رسانی روستاهای تعیین شده اقدام و تامین بودجه لازم برای این برنامه را از محل اعتبارات بند ق قانون بودجه سال ۹۳ تامین کند.

مهندس عسگریان با بیان اینکه بر اساس بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ وزارت نفت اجازه دارد «برای رشد صادرات فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت و جایگزینی گاز داخلی یا وارداتی به‌ جای فرآورده‌های نفتی ذی‌ربط تا سقف یکصد میلیارد دلار به صورت ارزی یا معادل ریالی سرمایه گذاری کند، ابراز داشت: با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی اقدام به سرمایه‌گذاری به روش بیع‌متقابل، ساخت، بهره‌برداری و تحویل(BOT) و یا روشهای موضوع بند(ب) ماده(۲۱۴) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران می‌شود تا با تضمین خرید محصول، اجازه به فروش داخلی یا صادرات برای بلند مدت(حداقل ده‌ سال) قرارداد منعقد و یا مجوزهای لازم را برای سرمایه‌ گذاری صادر شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این بند از قانون بودجه سال ۹۳ و دستور اکید رئیس جمهور، وزارت نفت در تامین سرمایه لازم برای گاز رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان با محدودیت قانونی مواجه نخواهد بود.

عسگریان در پایان اظهار داشت: امیدواریم با عنایت خداوند متعال و ایجاد منابع مالی جدید، جذب سرمایه گذاران و همت کارکنان تلاشگر شرکت گاز استان زنجان با توسعه خطوط انتقال گاز و گازرسانی به تعداد زیادی از روستا‌ها زمینه لازم برای توسعه و پیشرفت روز افزون استان را فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز