خبرگزاری کار ایران

منتقد ۲۶ امین جشنواره تئا‌تر استان زنجان در جمع خبرنگاران:

عدم توانایی تحلیل و درک درام از سوی کارگردانان به وضوح در این نمایش‌ها آشکار بود

کد خبر : ۱۹۷۳۲۶

مسئولان فرهنگی استان بایستی نسبت به برخی از خلاء‌های موجود در عرصه ایجاد بستر و زمینه تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان عرصه تئاتر اقدام کنند.

منتقد بیست و ششمین جشنواره تئا‌تر استان زنجان، گفت: از نظر این هنرمندان تئا‌تر استان زنجان در چند سال گذشته از یک رکود برخوردار بود و امید می‌رود در سال‌های آتی شاهد رشد و جهش در این عرصه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رضا آشفته، منتقد بیست و ششمین جشنواره تئا‌تر استان زنجان شامگاه دیروز چهارشنبه(۲۹مرداد) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹ اثر نمایشی در این جشنواره به نمایش درآمد که از نظر اصول و تعاریف مورد نظر از کیفیت مطلوب برخوردار نبودند.

آشفته با بیان اینکه نبود درام یکی از نقص‌هایی بود که در نمایش‌ها به چشم می‌خورد، گفت: عدم توانایی تحلیل و درک درام از سوی کارگردان‌ها به وضوح در این نمایش‌ها بارز بود.

آشفته به برخی مباحثتئا‌تر حرفه‌ای در ریتم و هارمونی، تسلط به شیوه بازیگری و شیوه اجرا و استفاده از لباس، نور و گریم اشاره کرد و افزود: این مباحثنکاتی است که توجه به آن‌ها می‌تواند موجب مطلوبیت آثار به نمایش درآمده شود.

به گفته این منتقد تئا‌تر، مسئولان فرهنگی استان بایستی نسبت به برخی از خلاء‌های موجود در عرصه ایجاد بستر و زمینه تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان عرصه تئا‌تر اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان عرصه تئا‌تر استان زنجان از توانمندی‌های لازم برای ارائه یک اثر حرفه‌ای برخوردار هستند، ادامه داد: از نظر این هنرمندان تئا‌تر استان زنجان در چند سال گذشته از یک رکود برخوردار بود و امید می‌رود در سال‌های آتی شاهد رشد و جهش در این عرصه باشیم.

آشفته در پایان به تجهیزات سخت افزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: به جهت فصل گرما و جمعیت زیاد در سالن نمایش، هنرمندان با برخی مشکلات روبه رو می‌شدند و از اینرو لازم است در استان زنجان سالن‌های تئا‌تر بیشتری برای این امر اختصاص داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز