خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زنجان:

بیشتر تعاونی‌های مسکن در کشور غیر فعال است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۷۹۶

ارایه راه حل‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این بخش می‌تواند بستر مناسب برای توسعه و پویایی اقتصاد کشور را فراهم کند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فعالیت این نوع تعاونی‌ها در یک زمان مشخص به پایان رسیده و در واقع غیر فعال محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،، حمید کلانتری در نشست هم اندیشی نمایندگان اتاق‌های تعاون شمال و غرب کشور با اشاره به اینکه چالش‌های بخش تعاون باید احصاء شود، افزود: ارایه راه حل‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این بخش می‌تواند بستر مناسب برای توسعه و پویایی اقتصاد کشور را فراهم کند.

وی بر ضرورت شناخت مزیت‌های نسبی و استعدادهای بخش تعاون تاکید کرد و افزود: پس از گذشت ۳۰ سال از تاسیس تعاونی‌ها، هنوز مشکلات این بخش رسیدگی نشده است.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت تعاونی‌ها باید به موازات سایر بخش‌های اقتصادی انجام شود، افزود: دلایل مختلفی موجب عق ماندگی این بخش شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آمارهای موجود در زمینه تعداد و فعالیت تعاونی‌ها قابل تامل است، خاطرنشان کرد: تداخل برخی قوانین و موازی کاری دستگاه‌ها از مشکلات این بخش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تولیدات بخش تعاون از مولفه‌های صادراتی در بازار رقابت برخوردار نیست، تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تعاونی غیرفعال کشور شناسایی شده و برنامه ریزی لازم برای بررسی، رفع مشکلات و معضلات این واحد‌ها دردست انجام است.

این مسئول یادآورشد: کار گروه‌های ویژه‌ای نیز در ادارات کل تعاونی‌های کشور و با همکاری اتحادیه‌های مربوطه برای بررسی چگونگی وضعیت تعاونی‌ها با هدف تصمیم گیری عدم فعالیت و یا ادامه کار آن‌ها تشکیل شده است.

کلانتری با بیان اینکه بیشتر تعاونی‌های غیر فعال در سطح کشور مربوط به حوزه مسکن است، افزود: فعالیت این نوع تعاونی‌ها در یک زمان مشخص به پایان رسیده و در واقع غیر فعال محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: پس از حوزه مسکن، تعاونی‌های تولیدی نیز به دلیل عدم دریافت تسهیلات لازم از ادامه کار منصرف و به عبارتی دیگر غیر فعال شده‌اند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین مشکل برند آفرینی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: متاسفانه در زمینه برند تنها در بهش فرش اقداماتی صورت گرفته و مابقی بخش‌ها بدون توجه‌‌ رها شده است.

کلانتری تصریح کرد: ارتقای کالای با کیفیت خود به ایجاد رقابت و گردش مالی فراوان منجر می‌شود و این موضوع رشد اقتصادی را نیز به دنبال دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه رشد و توسعه واحدهای تعاونی حوزه کشاورزی در گرو انسجام و همدلی بین معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری‌ها، اتاق و اتحادیه تعاون، کارگروه‌های اشتغال است، افزود: باید برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز