خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان تاکید کرد:

بازنگری برخی موارد فرهنگی استان زنجان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۳۹

رسالت اصلی جهاد دانشگاهی الگو سازی در جامعه است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: بازنگری برخی موارد فرهنگی در استان زنجان ضروری است.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان، مهدی عباسی امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به ۱۶ مرداد سالروز جهاد دانشگاهی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی پیرو ولایت و حامی دولت است.

عباسی با اشاره به راه اندازی باشگاه علمی و فرهنگی جهاد دانشگاهی استان زنجان, برای نخستین بار در کشور خاطرنشان کرد: راه اندازی این باشگاه از افتخارات استان زنجان محسوب می شود.

این مسئول با بیان اینکه تقویم، مکمل نیاز امروز واحدهای دانشگاهی است، ادامه داد: توجه به این موضوع موجب کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه گفت و گوهای آزاد دانشجویی به عنوان یکی از مهم ترین تاکیدات مقام معظم رهبری مغفول مانده است، افزود: باید الگو سازی در این زمینه صورت گیرد.

عباسی با اشاره به اینکه ابتدای فعالیت جهاد دانشگاهی با پیوست فرهنگی آغاز شده است، افزود: ‌طی کمتر از دو سال ۷۰۰ عنوان برنامه در ۳۰ مرکز آموزش عالی برای ۱۰۰ هزار نفر از سوی جهاد دانشگاهی زنجان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ کارگاه تخصصی، ۱۴ همایش و سمینار، ۴۰ عنوان نمایشگاه و ۳۸ جشنواره از دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی زنجان است، افزود: در سال جاری سه برنامه به صورت ملی از سوی جهاد برگزار می شود.

این مسئول در این زمینه از برگزاری سوگواره عطر تربیت و جشنواره طنز دانشجویی و فرهنگ عاشورایی خبر داد و گفت: جشنواره طنز یک خطی، برگزاری ۳۷ اردوی دانشجویی و ۴۹ برنامه شمیم معرفت از دیگر برنامه های اجرا شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در سالجاری در مرکز جهاد دانشگاهی استان زنجان شاهد برگزاری سوگواره ملی عطر تربت خواهیم بود از برگزاری سه طرح ملی و جشنواره طنز دانشجویی نیز دراین استان خبر داد.

این مسئول در استان زنجان با اشاره به ارائه ۱۱۰ اختراع از سوی جهاد دانشگاهی زنجان افزود: راه اندازی مرکز مشاوره پزشکی از دیگر اقدامات است.

عباسی با فسیل خواندن برخی رشته های دانشگاهی در ایران اضافه کرد: رشته ای که بعد از پنج سال هنوز سر فصل آن تغییر نکرده است، این رشته به تاریخ پیوسته است.

وی با اشاره به تحصیل ۲ هزار دانشجو در ۲۷ رشته دانشگاهی در مجموعه جهاد دانشگاهی زنجان ادامه داد: سه رشته بیمه، بورس و امور بانکی امسال به مجموعه رشته های این مجموعه در زنجان اضافه می شود.

عباسی مهارت آموزی و ایجاد ارتباط با صنعت را اصلی ترین شاکله مجموعه جهاد دانشگاهی عنوان کرد وگفت: کار جزیره ای در ایران جواب نخواهند داد.

وی با اشاره به طرح مطالعاتی بازنگری و بررسی سبک زندگی دانشجویان استان زنجان تصریح کرد: بازنگری برخی موارد فرهنگی در استان زنجان ضروری است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه باید بر اساس نیازهای روز و منطقه برنامه ریزی کرد، افزود: نگاه ویژه به پرورش و پژوهش دانشجویان در جهاد دانشگاهیی مهم و اساسی است.

عباسی در پایان با تاکید بر حمایت‌های مجموعه مسئولان کشوری و استان گفت: در سال‌جاری جهاد دانشگاهی رو به سوی آموزش‌های تخصصی حرکت خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز