خبرگزاری کار ایران

معاون سواد آموزی استان در زنجان‌رود:

در استان زنجان، تعداد بانوان بیسواد بیشتر از آقایان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۶۶۷

معاون سوادآموزی، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی و رئیس اداره سوادآموزی استان گفت: بر اساس سر شماری سال ۱۳۹۰ از کل بی سوادان، دو سوم آن‌ها خانم هستند که باید تا پایان برنامه پنجم نسبت به با سوادی آن ها اقدام شود.

معاون سوادآموزی، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی و رئیس اداره سوادآموزی استان، گفت: آموزش اولیای بی‌سواد در اولویت می‌باشد و اولویت برای انتخاب آموزش دهنده با همکاران فرهنگی است.

به گزارش ایلنا از زنجان، غفار سرداری معاون سوادآموزی استان تصریح کرد: بر اساس سر شماری سال ۱۳۹۰ از کل بی‌سوادان، دو سوم آن‌ها خانم‌ها هستند که باید تا پایان برنامه پنجم نسبت به با سوادی آن‌ها اقدام شود.

معاون سوادآموزی، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی و رئیس اداره سوادآموزی استان با حضور در اداره آموزش و پرورش منطقه زنجان‌رود در جلسه‌ای مشترک با مسئولین اداره متبوع وضعیت بی‌سوادان منطقه، چالش‌ها، آسیب‌ها و راهکارهای عملی را مورد بحثو بررسی قرار دادند.

در این جلسه، غفار سرداری، معاون سوادآموزی استان، با بیان اینکه تمام شرایط برای باسواد کردن اولیای بی‌سواد فراهم شده است، گفت: آموزش اولیای بی‌سواد در اولویت می‌باشد و اولویت برای انتخاب آموزش دهنده با همکاران فرهنگی است.

وی افزود: در صورت عدم وجود داوطلب در بین فرهنگیان این امر از طریق عقد قرارداد با مؤسسات آموزشی غیردولتی انجام خواهد شد.

این مقام مسئول از اقدامات خوب انسداد ورودی بیسوادی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان سال ۹۳ با جذب افراد ترک تحصیل کرده دوره ابتدائی، آمار موجود را به صفر برسانیم.

سرداری، پیگری، نظارت و اجرای فعالیت‌های سوادآموزی در روستا‌ها را از وظایف قانونی و تعریف شده مدیران مدارس خواند و اظهار داشت: عملکرد مدیران در خصوص جذب و آموزش بی‌سوادان در ارزیابی سالانه آنان تاثیر گذار خواهد بود.

معاون سوادآموزی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: بر اساس سر شماری سال ۱۳۹۰ از کل بی‌سوادان، دو سوم آن‌ها خانم‌ها هستند که باید تا پایان برنامه پنجم نسبت به با سوادی آن‌ها اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز