خبرگزاری کار ایران

در استان زنجان صورت گرفت؛

برگزار سمینار سامانه GIS شبکه‌های آب در شهرستان خدابنده برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۸۹

اولین سمینار سامانه اطلاعات مکانی(GIS) در برنامه‌ریزی، طراحی و نظارت، مدیریت بهینه و بهره برداری شبکه های آب در شهر قیدار با هدف تعیین کاربردهای سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت بهینه صنعت آب به میزبانی آبفای قیدار و با حضور فرماندار، مسئولین شهرستان و مدیران ستاد و مدیران ادارات تابعه در آبفای برگزار شد.

مدیر امور آبفای خدابنده گفت: با توجه به اینکه امروزه استفاده بهینه و سریع از تمامی اطلاعات به یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان تبدیل شده و با توجه به اهمیت ویژه و نقش مهم این اطلاعات در تصمیم گیری‌ها، مدیران هر سازمان به دنبال بهترین راه و تحقق این امر هستند که سامانه‌های مکانیزه اطلاعاتی به دلیل قابلیت‌هایی چون سرعت، دقت، سهولت و گستردگی یکی از بهترین راهکار‌ها است.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید جواد موسوی زواجری - مدیر امورآبفای خدابنده - در این سیمنار گفت: این سامانه برای اولین بار در شهرستان قیدار در حال اجراست، امیدواریم که در کاهش اتفاقات و پایین آوردن هدر رفت آب و مدیریت هزینه‌ها موثر باشد.

همچنین در این سمینار مصطفی اکرمی - مدیر آب به حساب نیامده - نیز توضیحات مبسوطی در خصوص این سامانه ارائه کرد و گفت: GIS ارتباط بین داده‌های مکانی و اطلاعات توصیفی را برقرار می‌کند. این سامانه پایه و اساس ادغام کلیه فعالیت‌های سازمان‌های خدمات رسان است و از این طریق می‌توان، با ترکیب مجموعه اطلاعات مکان مرجع در زمینه‌های مختلف را با دقت بالا کنترل و مدل سازی کرد.

وی همچنین متذکر شد: با توجه به اینکه امروزه استفاده بهینه و سریع از تمامی اطلاعات به یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان تبدیل شده و با توجه به اهمیت ویژه و نقش مهم این اطلاعات در تصمیم گیری‌ها، مدیران هر سازمان به دنبال بهترین راه و تحقق این امر هستند که سامانه‌های مکانیزه اطلاعاتی به دلیل قابلیت‌هایی چون سرعت، دقت، سهولت و گستردگی یکی از بهترین راهکار‌ها است.

مدیر آب به حساب نیامده شرکت آبفای استان زنجان به کاربردهای GIS در صنعت آب اشاره کرد و تصریح کرد: مهم‌ترین قابلیت GIS امکان آنالیز‌های پیچیده با مجموعه داده‌های مختلف مکانی و غیرمکانی به صورت توام و تبیین مدل مفهومی کاربردهای سامانه‌های اطلاعات مکانی در صنعت آب، مکانیزم‌های جمع آوری، نگهداری و بروز آوری اطلاعات مکانی، مکان یابی بهینه شیرآلات، مدیریت بر اتفاقات شبکه و حوادثرا از کاربردهای GISدر صنعت برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز