خبرگزاری کار ایران

همه ساله به همت جمعی از بانوان زنجانی:

مراسم ویژه ارتحال امام(ره) در مسجد پنج تن(ع) زنجان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۶۹۵

مراسم ویژه و معنوی سالروز ارتحال امام خمینی(ره) به همراه تهیه و توزیع حلوا همه ساله به همت جمعی از بانوان زنجانی به صورت خودجوش در مسجد پنج تن(ع) منطقه بیسیم زنجان برگزار می شود.

مردم در آن زمان زمان رهبر محبوب و مرجع دینی خود و منادی اسلام راستین را از دست داده بودند.

به گزارش ایلنا از زنجان, این مراسم ویژه از همان سال اول رحلت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۸ توسط یکی از بانوان زنجانی به صورت خودجوش بنیان گذاشته شده و تا به امروز که ۲۵ سال از رحلت جانسوز امام راحل می گذرد هزاران نفر از مردم برای ابراز ارادت به مقام والای ایشان گرد هم جمع شده اند.

آری اگر سالها قبل میلیون ها قلب به یاد امام با اضطراب می تپید، میلیون ها قلب به خاطر قلب بیمار امام به درد آمده بود، اگر میلیون ها قلب می خواستند قفس سینه ها را بشکافند و جانشین قلب بیمار امام شوند، امروز در سالگرد عروج ملکوتی ایشان نیز میلیون ها قلب با یاد و اندیشه های امام(ره) می تپد و چشم عاشقان وی همواره با شنیدن نام ایشان سرخ و اندوهگین می شود.

در شهر انقلابی زنجان همزمان با انتشار خبر رحلت امام(ره) گویی که زلزله ای عظیم رخ داده است، بغض ها ترکید و همه یکپارچه گریستند و بر سر و سینه زدند.

البته مردم حق داشتند این چنین ضجه کنند آنان کسی را از دست داده بودند که عزت پایمال شده شان را بازگردانده بود و دست شاهان ستمگر و غارتگران آمریکایی و غربی را از سرزمینشان کوتاه کرده بود و احیاگر اسلام ناب محمدی بود.

مردم در آن زمان زمان رهبر محبوب و مرجع دینی خود و منادی اسلام راستین را از دست داده بودند.

در این زمان گروهی از بانوان زنجانی سعی داشتند با برپایی مراسم گرامی داشت رحلت جانسوز امام(ره) دِین خودشان را به امام و انقلاب ادا کرده و عشق و ارادت خود را به رهبرشان نشان دهند.

کربلایی کبری قره باغی، اولین بانی این مراسم، بانوی مسنی که به گفته خودش نزدیک ۲۰ روز است که در بیماری به سر می برد می گوید: وقتی که خبر رحلت امام خمینی(ره) را شنیدیم کاری جز گریه کردن نداشتیم و انگار پدرمان را از دست داده بودیم.

وی با اشاره به اینکه در همان زمان تصمیم گرفتیم برای شادی روح امام حلوای نذری بپزیم و در میان همسایه ها توزیع کنیم، ادامه می دهد: در سال ۶۸ مقداری حلوا درست کردیم و در همان روز مجلس عزاداری نیز در مسجد پنج تن بیسیم با حضور همه همسایه ها و اهل محل برگزار کردیم.

وی می افزاید: از همان زمان تا کنون هر سال یک هفته مانده به ۱۴ خرداد بانوان محله به صورت خودجوش مواد لازم برای تهیه حلوا را تهیه و خود را برای برگزاری مراسم ویژه آماده می کنند.

کربلایی کبری قره باغی خاطر نشان می کند: هر سال بانوان این منطقه برای درست کردن حلوا برای حدود ۱۵۰۰ نفر در منزل بنده جمع می شوند و همه کارهای آماده سازی و پخت آن نیز در این مکان انجام می شود.

وی یادآور می شود: کل هزینه های لازم برای درست کردن حلوا از سوی خود بانوان محله تامین می شود و برای برگزاری مراسم عزاداری نیز هیچ کمکی از سوی هیچ ارگانی دریافت نمی شود.

و امروز با گذشت ۲۵ سال از رحلت امام خمینی(ره) در مراسم ویژه بانوان در محله مسجد پنج تن بیسیم امسال نیز همزمان با سالروز رحلت امام خمینی(ره) شاهد حضور هزاران نفر از عاشقان و ارادتمندان به آن امام از اقصی نقاط شهر هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز