خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان:

رفع احتیاجات بیماران کلیوی، نیازمند افزایش مشارکت‌های مردمی است

کد خبر : ۱۵۹۹۱۳

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: رفع احتیاجات معیشتی، درمانی و اجتماعی بیماران کلیوی، نیازمند افزایش مشارکت های مردمی است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، گفت: باید فرهنگ خود مراقبتی و نیکوکاری را در سنین کودکی و نوجوانی نهادینه کرد تا این موارد به کانون خانواده‌ها نیز منتقل شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی، امروز با اعلام این خبر، افزود: در سال گذشته این انجمن برای دسترسی به اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده به منظور ارتقاء برنامه‌های آموزشی، پیشگیری و رفاهی بیماران کلیوی تحت پوشش با استفاده از کمک‌های خالص مردمی و همکاری مسئولان توانسته است کارنامه قابل قبولی در قبال افزایش بیماری و هزینه‌های جانبی ارائه دهد.

طهماسبی، تاکید کرد: برنامه‌های آموزشی، پیشگیری و اطلاع رسانی توسط اعضاء کمیته‌های تخصصی ۱۰ گانه این انجمن تقویت می‌شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، ادامه داد: این انجمن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراکز مرتبط، هماهنگی‌های لازم برای راهیابی به پیوند کلیه و سلامتی پایدار برای نسل‌های امروز و آینده به عنوان اصلیترین رسالت، انجام می‌دهد.

طهماسبی اظهار کرد: انجمن استان به عنوان یکی از شعب انجمن ملی کشور در حال حاضر ۱۲۶۱ بیمار کلیوی را تحت پوشش دارد و از این تعداد ۲۷۱ نفر دیالیزی، ۵۸۰ نفر پیوند کلیه و ۴۰۰ بیمار دارای پرونده تحت مراقبت پیشگیری هستند.

وی، گفت: انجمن کلیوی زنجان دارای ۷ مرکز دیالیز در بیمارستان‌های ولیعصر زنجان، امدادی ابهر، ابن سینای خرمدره، شهدای طارم، رازی ماهنشان، امیر المومنین خدابنده و ایثار ایجرود با دفا‌تر فعال نمایندگی انجمن است که از این تعداد ۶ مرکز دیالیز فعال هستند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، با اشاره به «شعار جهانی یک عمر سلامتی با خود مراقبتی» افزود: باید فرهنگ خود مراقبتی و نیکوکاری را در سنین کودکی و نوجوانی نهادینه کرد تا این موارد به کانون خانواده‌ها نیز منتقل شود.

طهماسبی، تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۳ انجمن کلیوی زنجان، تقویت و تحقق برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی در مدارس استان و دانشگاه‌ها با استفاده از تفاهم نامه‌های منعقد شده است.

وی، به دیگر برنامه‌های این انجمن در سال جاری اشاره کرد و افزود: با کمک‌های مردمی، فاز اول مجتمع تخصصی انجمن کلیوی زنجان تکمیل و تجهیز شده و دفتر این انجمن تا پایان خرداد ماه سال جاری به جهت رسمیت دادن به برنامه‌های آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی برای کاهش بیماری‌ها، انتقال یافته و فازهای بعدی تا پایان امسال ساخته می‌شود.

مدیر انجمن کلیوی زنجان گفت: راه اندازی و تجهیز هفتمین مرکز دیالیز استان در بیمارستان ایثار شهرستان ایجرود توسط دانشگاه علوم پزشکی برای رفاه حال بیماران منطقه، در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه مجوز پیوند در ۶ ماهه اول سال ۹۲ توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان اخذ شد، ادامه داد: با طی دوره یکی از پزشکان ارولوژ در تهران، مرکز پیوند کلیه با بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان آیت اله موسوی راه اندازی می‌شود.

مدیر انجمن کلیوی زنجان، افزود: جذب مشارکت‌ها و همیاری‌های مردمی و فراگیر کردن برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی در اقصی نقاط استان زنجان با همکاری رسانه‌های جمعی، مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستائی و معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از دیگر برنامه‌های این انجمن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز