خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

لزوم سطح بندی جاذبه های گردشگری زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۴۶۳

استاندار زنجان با اشاره به اهمیت سطح بندی جاذبه های گردشگری استان زنجان، گفت: جاذبه های گردشگری استان باید بر اساس علایق و استقبال مخاطبان و بازدیدکنندگان در ۵ سطح دسته بندی و مشخص شود.

ایلنا: استاندار زنجان، گفت: تعداد هر پروژه با توجه به میزان پتانسیل استان در هر بخش و نیز میزان هزینه مورد نیاز برای اجرای پروژه مشخص شده و بصورت کامل در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد تا هرشخص بر اساس میزان سرمایه گذاری خود در بخش‌های مختلف به اجرای پروژه‌ها بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، در جلسه کارگروه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر لزوم سطح بندی جاذبه‌های گردشگری زنجان بر اساس میزان استقبال گردشگران تاکید نمود و گفت: جاذبه‌های گردشگری استان باید بر اساس علایق و استقبال مخاطبان و بازدیدکنندگان در ۵ سطح دسته بندی و مشخص شود.

استاندار زنجان در جلسه کارگروه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هدف از تشکیل کارگروه‌ها را رفع موانع قانونی اجرای پروژه‌ها دانست و گفت: کارگروه‌ها در بخش‌های مختلف با هدف یافتن راه حل‌هایی برای رفع محدودیتهای قانونی و اجرای پروژه‌هاست.

انصاری با بیان این مطلب که: برنامه ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها در اجرای پروژه‌ها باید بر مبنای واقعیت‌های معقول انجام شود، افزود: اگر بر اساس اطلاعات نادرست، وعده‌ای به مردم دهیم که عملیاتی نشود، این موارد منجر به ایجاد ناامیدی‌های تاریخی در اذهان افکار عمومی خواهد شد لذا باید ارقام بصورت دقیق محاسبه شده و افق‌های واقعی تعیین شوند.

مقام عالی استان ضمن ابراز موافقت اصولی خود از اجرای طرح توسعه منطقه گردشگری اَمند واقع در شمال زنجان اظهار داشت: شرط موافقت اصولی با اجرای طرح توسعه گردشگری اَمند اینست که این مجموعه بصورت متمرکز و بدون تفکیک مالکیت باقی بماند و قبل از اجرای طرح نیز باید مراحل تکمیلی مطالعات و اخذ مجوز شورای عالی شهرسازی انجام پذیرد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم سطح بندی جاذبه‌های گردشگری زنجان بر اساس میزان استقبال گردشگران تاکید نمود و گفت: جاذبه‌های گردشگری استان باید بر اساس علایق و استقبال مخاطبان و بازدیدکنندگان در ۵ سطح دسته بندی و مشخص شود.

وی اظهار داشت: در سطح اول جاذبه‌های منطقه‌ای است که مردم یک شهرستان و منطقه جهت بازدید از آنجاذبه‌ها وقت و هزینه صرف می‌نمایند و سطوح بعدی دسته بندی به ترتیب: استانی، بین استانی(ناحیه‌ای)، ملی و بین المللی است.

رئیس کارگروه گردشگری استان تصریح داشت: با سطح بندی جاذبه‌های گردشگری می‌توان در هر سطح، نوع جاذبه‌ها و میزان سرمایه گذاری هربخش مشخص شده و اقتصاد گردشگری استان به جریان می‌افتد.

مقام عالی استان همچنین بر ضرورت شناسایی و تدوین پروژه‌های قابل سرمایه گذاری در هر حوزه تاکید نمود و اظهار داشت: تعداد هر پروژه با توجه به میزان پتانسیل استان در هر بخش و نیز میزان هزینه مورد نیاز برای اجرای پروژه مشخص شده و بصورت کامل در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد تا هرشخص بر اساس میزان سرمایه گذاری خود در بخش‌های مختلف به اجرای پروژه‌ها بپردازد.

انصاری از مدیران میراثفرهنگی و گردشگری استان خواست تا کتابچه معرفی پروژه‌های حوزه گردشگری استان را متناسب با سطح بندی جاذبه‌های گردشگری در هر منطقه تدوین نمایند تا در اختیار سرمایه گذاران این بخش قرار گیرد.

رحمتی مدیرکل سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در این جلسه به تقسیم بندی انواع جاذبه‌های گردشگری استان زنجان اشاره نمود و گفت: جاذبه‌های استان در ۴ گروه، جاذبه‌های انسان ساخت، طبیعی، فرهنگی ملموس و فرهنگی معنوی تقسیم بندی شده‌اند در هر حوزه نیز جاذبه‌های فراوانی شناسایی شده است.

رحمتی اظهار داشت: در حوزه جاذبه‌های انسان ساخت ۵۴ اثر واجد ارزش گذاری گردشگری، ۴۸ اثر در جاذبه‌های طبیعی، ۸۰ جاذبه فرهنگی ملموس و ۸۲ جاذبه فرهنگی معنوی در استان زنجان شناسایی شده است.

مدیرکل سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از بررسی کارآیی و اثربخشی هریک از آثار گردشگری استان خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروزی نیز گروهی از کار‌شناسان میزان استقبال و رضایت گردشگران را مورد بررسی قرار خواهند داد.

رحمتی به سطح بندی جاذبه‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: جاذبه‌های گردشگری در ۵ سطح استانی، شهرستانی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی تعریف شده است.

رحمتی در پایان، افزود: سطح بندی جاذبه‌های گردشگری استان براساس شاخص‌های اقتصادی همچون کارایی، اثر بخشی، جذب گردشگر، اشتغال زایی و جذب سرمایه گزار سطح بندی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز