خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی استان زنجان:

شوراهای اسلامی تبلور مسئولیت اجتماعی مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۶۹۲

عضو شورای اسلامی استان زنجان گفت: شوراهای اسلامی تبلور مسئولیت اجتماعی مردم است که به شکل قانونمند و با اتکا به آرا مردم عمل می‌کنند.

ایلنا: عضو شورای اسلامی استان زنجان، گفت: تدوین خط مشی‌ها، برنامه و پیش بینی راهکارهایی که می‌تواند به تقویت ساختار مالی و استقلال درآمدی شورا‌ها کمک کند ضرور ی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مریم گنجی، امروز با اشاره به جایگاه شوراهای شهر ابراز کرد: شورای شهر به عنوان عنصر سیاستگذار، تصمیم گیر و با اندکی تسامح قانونگذار مدیریت در سطح محلی است بنابراین باید از جامعیت و فراگیری برخوردار باشد تا بتواند وظایف سیاستگذاری و نظارتی خود را نسبت به همه امور شهر ایفا کند.

وی با بیان اینکه قانون جمهوری اسلامی ایران و مکتب اسلام بر اداره امور با اتکا به آرا مردم و مشورت تاکید دارند افزود: نحوه شکل گیری و حدود اختیارات شورای اسلامی را قانون اساسی معین می‌کند.

این عضو شورای شهر ابهر خاطر نشان کرد: سه محور عدالت، عمران وسرور شادمانی شعار اصلی شورای شهر ابهر است.

گنجی درخصوص عملکرد شورای اسلامی شهر ابهر طی ماه‌های گذشته گفت: شورای چهارم از ۱۲ شهریور تا ۱۲ اسفند امسال ۵۸ جلسه با ۱۳۳ مصوبه داشته است.

وی بررسی بودجه سال آتی شهرداری و انتخاب شهرداری مجرب و کارآمد را مهم‌ترین اقدامات شورای شهر ابهر برشمرد و اظهار کرد: با روی کار آمدن شهردار جدید شورا و شهرداری جلسات مشترک متعددی با نخبگان و صاحبنظران شهر برای بهره‌مندی از پیشنهادات آن‌ها در جهت توسعه و پیشرفت و آبادانی شهر داشته است.

عضو شورای اسلامی استان زنجان کمبود منابع مالی شورا‌ها را از مهم‌ترین دغدغه‌های پیش روی فعالیت این نهادهای محلی دانست و گفت: تدوین خط مشی‌ها، برنامه و پیش بینی راهکارهایی که می‌تواند به تقویت ساختار مالی و استقلال درآمدی شورا‌ها کمک کند ضرور ی است.

گنجی خاطر نشان کرد: عدم توجه کافی به جایگاه خطیر شورای اسلامی شهر، عدم توجه به آموزش و پژوهش و افزایش سطح آگاهی و اطلاعات اعضای شورا از دیگر چالش‌های پیش روی فعالیت شوراهاست.

وی در خصوص نقش بانوان در شهر ابراز کرد: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، ۶۰ درصد آن‌ها بالای ۱۹ سال هستند و فقط ۱۴ درصد آنان شاغل هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر ابهرگفت: با توجه به اینکه بیشتر بانوان خانه دار هستند و تاثیرگذاری بیشتری در تربیت و شکل دهی افکار فرزندان جامعه دارند نیاز به ارتقا سطح آگاهی و سلامت بانوان نیازی ضروری و انکار ناپذیر است.

گنجی در پایان با تاکید بر لزوم احداثفضاهای فرهنگی تفریحی مناسب برای بانوان یادآور شد: شورای شهر و شهرداری ابهر نیز احداثپارک بانوان را برای بهره‌مندی بیشتر این قشر از جامعه در برنامه کاری خود قرار داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز