خبرگزاری کار ایران

در راستای توانمند سازی جوامع روستایی و بهره‌برداران محلی؛

کاشت گونه‌ی سماق در اراضی ملی استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۴۵

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای توانمند سازی جوامع روستایی و بهره‌برداران محلی و توسعه جنگل، اقدام به کاشت گونه‌ی سماق در اراضی ملی نموده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: برداشت محصول و فروش آن نیز مختص بهره‌برداران محلی خواهد بود که از این راه ضمن ایجاد درآمد برای آنان موجب ایجاد انگیزه برای توسعه و احیا و حفاظت از جنگل‌های استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، خلیل آقاجانلو، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان امروز با اعلام این خبر گفت: این طرح به صورت پایلوت در روستاهای ولی‌آباد و جزلا شهرستان طارم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تامین هزینه‌های اولیه از جمله خرید و کاشت نهال برای کمک به توسعه و احیای جنگل و ایجاد انگیزه در بهره‌برداران در نگهداری از نهال‌ها و بهره‌برداری از محصول آن و کسب درآمد از اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

آقاجانلو ادامه داد: طرحهای ولی‌آباد و جزلا به ترتیب با مساحت ۷ و ۶ هکتار در حال اجرا می‌باشند که در هر دو طرح تامین هزینه‌های کاشت و احداثبر عهدهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و مراقبت و نگهداری از نهال‌ها بر عهدهٔ بهره‌برداران محلی است.

به گفته وی، برداشت محصول و فروش آن نیز مختص بهره‌برداران محلی خواهد بود که از این راه ضمن ایجاد درآمد برای آنان موجب ایجاد انگیزه برای توسعه و احیا و حفاظت از جنگل‌های استان خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز