خبرگزاری کار ایران

هنرمند برگزیده دهمین سوگواره عکس با عاشورائیان:

ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه اصلی‌ترین رسالت هنرمندان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۲۶

هنرمند برگزیده دهمین سوگواره عکس با عاشورائیان گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه اصلی ترین رسالت هنرمندان است.

زنجان _ ایلنا: هنرمند برگزیده دهمین سوگواره عکس با عاشورائیان گفت: این حرکت نشان دهنده پتانسیل بالای عکاسی در استان زنجان است.

به گزارش ایلنا از زنجان، حسین ملکی هنرمند برگزیده دهمین سوگواره عکس با عاشورائیان امروز اظهار داشت: عکس بیشتر از سایر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه نقش دارد.

وی با تاکید براینکه ارزش یک تصویر بیش از هزار کلمه است، افزود: عکاسان صرفا نه فقط برای حضور در جشنواره بلکه باید برای ثبت لحظات خاص عاشورایی و ماندگار کردن این لحظات و ترویج فرهنگ عاشورایی قدم در این عرصه بگذارند.

این عکاس اردبیلی با بیان اینکه اگر نیت و هدف، خدایی و حسینی باشد همه کار‌ها درست می‌شود، بیان کرد: بنا به فرموده امام خمینی(ره) اگر ما درون را اصلاح کنیم بیرون، خود به خود اصلاح می‌شود.

وی هنرمندان عکاس را چشمان تیزبین یک جامعه دانست و ابراز کرد: این هنرمندان واقعیت‌ها و کاستی‌های جامعه را بهتر از بقیه درک می‌کنند و آن‌ها را بهتر از دیگران انعکاس می‌دهند.

ملکی با یادآوری اینکه اگر هنرمندان به خصوص عکاسان کاستی‌هایی داشته باشند صدمات جبران ناپذیری به بدنه جامعه وارد می‌شود، تصریح کرد: بنابراین فعالان عرصه هنر در قدم اول باید تزکیه نفس و خدمت به نوع بشریت را سرلوحه کار هنری خود قرار دهند چرا که به گفته لئون تولستوی نویسنده شهیر روسی، اگر هنر با انسانیت همراه نباشد بگذار بمیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از هیئت داوران بومی در دهمین دوره سوگواره عکس با عاشورائیان را نکته بارز این دوره عنوان کرد و بیان داشت: این حرکت نشان دهنده پتانسیل بالای عکاسی در استان زنجان است.

ملکی با اشاره به موضوع اثر برگزیده خود در سوگواره عکس با عاشورائیان اظهار کرد: این عکس آیین طشت گذاری مردم شهرستان هیر را که در نزدیکی اردبیل واقع است، نشان می‌دهد.

به گفته ملکی، مردم هیر به یاد و خاطره تشنه لبان عاشورا و مشک آب حضرت عباس(ع) چند روز مانده به محرم آماده انجام مراسم طشت گذاری می‌شوند و برای پر کردن طشت از آب، روانه رودخانه می‌شوند. آن‌ها طشت‌ها را پر از آب می‌کنند پس از پر کردن طشت از آب مراسم طشت گذاری را انجام می‌دهند و روانه شهر می‌شوند و برای تبرک ظروف خود را از این آب پر می‌کنند.

گفتنی است اثر حسین ملکی از اردبیل، عنوان دوم در دهمین سوگواره سراسری عکس با عاشورائیان را از آن خود کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز