خبرگزاری کار ایران

همزمان با ایام ولادت فاطمه زهرا (س) در زنجان؛

مرکز درمانی«مریم کلینیک» شروع به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۸۹۰

در آیین آغاز به کار رسمی مرکز درمانی"مریم کلینیک" زنجان عنوان شد: قشر آسیب پذیر و محروم زنجان طی تفاهم نامه فی مابین سازمان‌های حمایتی، با دریافت خدمات از این مرکز خدماتی درمانی مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا از زنجان، همزمان با ایام ولادت با سعادت فاطمه زهرا(س) و روز گرامیداشت مقام مادر و. زن مرکز درمانی"مریم کلینیک" با 32 پزشک و کادر درمان با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی زنجان، رئیس شورای هماهنگی استان زنجان، اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی، دکتر شیویاری، مدیرکل بیمه سلامت استان، دکتر چراغی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان، اسکندری رئیس سازمان نظام پرستاری زنجان، اعضای هیات مدیره (شرکت آوا سلامت مریم) وجمعی ازخیریه های حوزه سلامت، حسینیه و زینبیه اعظم زنجان، سرپرستی شعب بانکها، اصحاب رسانه های گروهی استان، مسئولین درمانگاه‌های شبانه روزی و روزانه زنجان، حوزه مدیریت شهری وشهرداری، اتاق بازرگانی صنعت و معدن، وگروهی از پزشکان و پیراپزشکان و انجمن های خیریه و...افتتاح و کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

مرکز درمانی«مریم کلینیک» شروع به کار کرد

این مرکز با بیش از۳۲ نفرکادر درمانی وپشتیبانی جنب داروخانه شبانه روزی مریم در ضلع جنوبی میدان ولیعصر (عج) زنجان آغاز به کار کرد.

مرکز درمانی«مریم کلینیک» شروع به کار کرد

رئیس هیات مدیره شرکت  آوا سلامت مریم در حاشیه افتتاح این مرکز درمانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در زنجان، اظهار داشت: درمانگاه شبانه روزی مریم زیر نظرشرکت آوا سلامت مریم فعالیت می کند و قرار است خدمات پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، مامایی، تغذیه، رژیم درمانی، روانشناسی، پوست و مو، طب سنتی، اطفال و نوزادان، خدمات بالینی، تزریقات و ویزیت در منزل با کادر ماهر و مجرب به عموم مردم ارائه شود.

مرکز درمانی«مریم کلینیک» شروع به کار کرد

دکتر احسان ابروش، ادامه داد: در این مرکز درمانی بااشتغال زایی برای۳۲نفر، خدمات درمانگاه شبانه روزی ارائه خواهد شد.

وی در خصوص هزینه تجهیز وساخت ساختمان مریم کلینیک که درمانگاه شبانه روزی مریم نیز در آن قرار دارد، گفت: بیش از۲۷ میلیارد تومان برای تجهیز وساخت این ساختمان در چهارطبقه هزینه شده است.

مرکز درمانی«مریم کلینیک» شروع به کار کرد

 وی، با یادآوری اینکه طبق قانون باید ابتدا بخش عمومی یک مرکز درمانی به بهره برداری برسد، افزود: این مرکزیک مجموعه متفاوتی است که برنامه های توسعه ای برای خدمت به سلامت مردم در آن پیش بینی شده است که خدمات تخصصی نیز به مرور زمان ارائه خواهد شد و در این خصوص با متخصصان داخلی،اطفال، زنان و ارتوپدی در حال مذاکره هستیم.

مرکز درمانی«مریم کلینیک» شروع به کار کرد

ابروش، با بیان اینکه در طبقه دوم این کلینیک بخش تخصص پوست فعال شده است، تصریح کرد: تمام اقدامات از زمان خریداری زمین تا ساخت کاملا علمی بود و تلاش شده محلی برای ساخت این مرکز پیش بینی شود تا دسترسی آسان برای عموم مردم فراهم باشد و رعایت ایمنی و اختصاص دو دستگاه آسانسور برای تردد آسان و پارکینگ هم از دیگر خدماتی است که به مراجعه کنندگان ارائه خواهد شد.

مرکز درمانی«مریم کلینیک» شروع به کار کرد

رئیس هیات مدیره شرکت آوا سلامت مریم به دیگر خدمات پیش بینی شده برای مراجعین این مرکز در آینده ای نزدیک اشاره کرد و افزود: بخشی از ارائه خدمات درمانی توسط مریم کلینیک به نیروهای مسلح بالاخص بازنشستگان به صورت ویزیت در منزل و بر بالین بیمار خواهد بود. همچنین با نهادهای خیریه، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم نیز مذاکراتی انجام شده است تا افراد بی بضاعت که تحت حمایت این موسسات هستند بتوانند از خدمات درمانی  طبق تفاهم نامه بهره مند شوند.

ابروش، ادامه داد: جلساتی نیز با کمیته امداد برگزار کردیم و مقرر شد خدمات برای جمعیت تحت پوشش کمیته  در قالب تفاهم نامه در روزهای خاصی به این قشر ارائه شود.

وی ادامه داد: در این مجموعه تلاش شده تا با استفاده از تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری، نسخ فیزیکی تبدیل به نسخ الکترونیکی شود و بتوانم خدمات درمانی را آسانتر به مردم ارائه دهیم.

مرکز درمانی«مریم کلینیک» شروع به کار کرد

ابروش، ادامه داد: حداکثر توان خود را به کار می بریم تا بیشترین خدمت را با کمترین ترافیک با رعایت محدودیت های کرونایی به مردم ارائه دهیم چرا که در این دوران انتظارات مردم افزایش پیدا کرده و تلاش شده تا با اختصاص فضای بیشتر نسبت به رفاه جانبی مردم اندیشیده شود تا مرکز بتواند آنان رااز خدمات خود خرسند کرده و در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی به مراجعه کنندگان این اطمینان خاطررا داده باشیم .

رئیس هیات مدیره شرکت آوا سلامت مریم، ادامه داد: یکی از رویکرد های ایجاد این مرکز این بوده که در مبلمان شهری در جغرافیایی قرار گیرد تایک اقدام پیشگیرانه در تجمیع مراکزباشد وبه نوعی به کاهش ترافیک در مرکز شهر کمک کند ومشکلات عدیده‌ای برای بیماران ومراجعین ایجاد نشود که این امر  موجب آسودگی خاطر مراجعه کنندگان می شود و  پیش بینی شده این مجموعه  بتواندروزانه به 200 بیمار خدمات پزشکی ودرمانی  ارائه کند.

مرکز درمانی«مریم کلینیک» شروع به کار کرد

در ادامه این گفتگو رئیس سازمان نظام پزشکی ورئیس شورای هماهنگی استان زنجان، نیز با برشمردن برخی از سیاست های نظام پزشکی زنجان، گفت: سیاست سازمان نظام پزشکی صیانت از حقوق عامه مردم وحقوق صنفی شاغلین حرف پزشکی، رسیدگی انتظامی به تخلفات صنفی وحرفه ای  شاغلین حرف پزشکی واعضای خدوم جامعه نظام پزشکی استان است.

دکتر محمدمحرمی، ادامه داد: از دیگر رسالت های نظام پزشکی حمایت از بخش خصوصی، صدور مجوز و پروانه فعالیت پزشکان وحرف وابسته است .همچنین مسائل رفاهی، پشتیبانی و حقوقی این قشر نیازمند صیانت است و در حوزه حقوقی در قالب دادسرا ها وهیات های انتظامی، نظرکارشناسی در مورد پرونده ها بعنوان مرجع رسمی به دادگاه‌ها ودادسراها هست که در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرارمی گیرد.

 به گفته وی، آموزش مداوم اعضای جامعه پزشکی از دیگر وظایف سازمان نظام پزشکی است، چرا که آموزش مداوم اعضای جامعه پزشکی لازم است تا به صورت حرفه ای وارد مجموعه درمانی شوند و بتوانند نقش حرفه ای و ارتقا حوزه سلامت را ایفا کنند.

مرکز درمانی«مریم کلینیک» شروع به کار کرد

این مسئول، با اشاره به اینکه در این سازمان ۱۵۸۱عضو پروانه دار  داریم، افزود: این اعضا شامل ۴۷۰دکترای پزشک عمومی، ۲۸۵ متخصص وفوق تخصص، ۱۷۵دندانپزشک،۱۴۵ داروسازوحرف وابسته(مامائی،فیزیوتراپ،کاردرمان،گفتار درمان،ارتوپدفنی،شنوائی سنجی،تغذیه وبینایی سنجی)۵۰۶نفرمی باشد. همچنین مراکز کلینیک و پاراکلینیک نیز بخش خصوصی را تشکیل می دهند.

مرکز درمانی«مریم کلینیک» شروع به کار کرد

محرمی، یادآور شد: 80 درصد خدمات سرپایی در بخش خصوصی رقم می خورد و اهمیت بخش خصوصی در حوزه خدمات دارویی و درمانی قابل تقدیر است چرا که این بخش در طرح تحول نظام سلامت و اپیدمی هایی که اتفاق افتاده پای کار بوده و خود را دور از بحران ندید.

وی، با اشاره به اینکه مرکز درمانی "مریم کلینیک" دو داروخانه در حوزه خدمت رسانی وپاسخگو بودن و تکریم ارباب رجوع دارد، گفت: وجود چنین مجموعه هایی کمک خوبی برای دانشگاه علوم پزشکی هستند و ماافتتاح این کلینیک را به فال نیک می گیریم؛ شاغلان حرف پزشکی پرچم داران اخلاق حرفه ای هستند.

در این مرکز خدمات پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، مامایی، تغذیه، رژیم درمانی، روانشناسی، پوست و مو، طب سنتی، اطفال و نوزادان، خدمات بالینی، تزریقات و ویزیت در منزل با کادر ماهر و مجرب ارائه خواهد شد. و در خاتمه برنامه افتتاحیه، لوح یادمان راه اندازی درمانگاه شبانه روزی مریم در آستانه ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام نکو داشت مقام زن و مادر به تحریرو امضاء حاضرین به یادگار  رسید.

مرکز درمانی«مریم کلینیک» شروع به کار کرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز