خبرگزاری کار ایران

برگزاری یادواره شهدای دانشجوی زنجان باحضور وزیر علوم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۹۶۳

رئیس دانشگاه زنجان، گفت: یادواره شهدای دانشجوی استان زنجان با حضور وزیر علوم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سیدمحسن نجفیان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره 3535شهدا در 6 آبان با حضور رئیس جمهور در استان زنجان، گفت: کنگره شهدای استان زنجان دارای 20 کمیته است.

رئیس دانشگاه زنجان، ادامه داد: دبیرخانه کمیته به عنوان مرکز فرماندهی، هدایت و پیگیری برنامه‌ریزی‌ها تمام ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان را در جهت اجرای هرچه بهتر این کنگره به کار بسته است.

به گفته نجفیان قبل از برگزاری کنگره ملی3535شهید زنجان ،  یادواره شهدای دانشجوی استان  پنج‌شنبه (29 مهر) با سخنرانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان، گفت: اجلاسیه کنگره ملی شهدای زنجان، نقطه عطفی است که تبلور تمام فعالیت‌ها در طول بیش از یک سال گذشته در روز کنگره، دیده می‌شود اما گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواه در جامعه جاری و ساری است.

حسین محمدی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی و دبیر کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان، نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه استان زنجان دارای 33 شهید دانشجو است، گفت: 7 شهید از دانشگاه فرهنگیان، 5 شهید از دانشگاه علوم پزشکی، 20 شهید از دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور و یک شهید نیز از دانشگاه آزاد اسلامی، تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است.

حسینی ادامه داد: بزرگداشت دانشمند هسته‌ای شهید دکتر مجید شهریاری و 8 شهیدی که در دانشگاه‌های زنجان آرمیده‌اند را نیز خواهیم داشت.

وی، افزود: یکی از مهمترین فعالیت‌ها جمع‌اوری آثار شهدای دانشجو بوده و تقریباً تمام آثار از قبیل عکس، فیلم، دست‌نوشته، وصیت‌نامه، کارت کتابخانه، برگه اعزام، برگه شهادت و... در قالب 700 قطعه سند، جمع‌آوری شده که آثار ماندگاری خواهد شد.

وی با اشاره به تالیف 3 کتاب از آثار شهدای دانشجو افزود: یک کتاب در خصوص شهید ودود روغنی زنجانی (دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی)تالیف و چاپ شده و 2 کتاب دیگر نیز در دست اقدام است که شامل کتاب عکس مادران و پدران شهدا و کتاب شهید سیدعلیرضا ترابی (دانشجوی نخبه ریاضی که در دانشگاه تهران تحصیل می‌کرد) است.

وی با اشاره به تهیه و تولید مستند خانه پدری که به مصاحبه با والدین شهدا می‌پردازد، گفت: برنامه چکه نیز به چکه‌ای از فضایل و ویژگی‌های شهدا پرداخته و مستند شهید سیدعلیرضا ترابی نیز به زودی منتشر خواهد شد.

وی افزود: شناسنامه هوشمند برای تمام دانشجویان شهید استان تهیه و به خانواده‌شان تقدیم شد و شهید سیدعلیرضا ترابی (دانشجوی نخبه ریاضی که در دانشگاه تهران تحصیل می‌کرد) نیز به عنوان مفاخر استان در سازمان ثبت احوال به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه بخش‌های متعددی برای این یادواره برنامه‌ریزی شده است، افزود: روایتگری ماشاءالله شاهمرادی (بازیگر سینما و تلویزیون)، خوانندگی احسان کیان (خواننده ارزشی کشور) خاطره‌گویی مادر شهید عباس منتخبی و تجلیل از خانواده شهدا از بخش‌های این یادواره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز