خبرگزاری کار ایران

در راستای سنجش شادابی دانش آموزان زنجان صورت می‌گیرد؛

آزمون سلامت روانی و رفتاری دانش آموزان در مدارس زنجان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۲۸

رئیس اداره مشاوره تربیتی، تحصیلی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در راستای سنجش شادابی و نشاط دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه، آزمون سلامت روانی و رفتاری آبان امسال در مدارس زنجان اجرا می‌شود.

ایلنا: رئیس اداره مشاوره تربیتی، تحصیلی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در راستای سنجش شادابی و نشاط دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه، آزمون سلامت روانی و رفتاری آبان امسال در مدارس زنجان اجرا می‌شود. رئیس اداره مشاوره تربیتی، تحصیلی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در این طرح سطح شادابی رضایت بخش اعلام و مشخص شد دختران از سطح شادابی بیشتری نسبت به پسران برخوردار هستند. ‌

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حمید بهبودی، ‌ رئیس اداره مشاوره تربیتی، تحصیلی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به منظور ارزیابی و سنجش میزان شادابی و نشاط دانش آموزان دختر و پسر مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه طرح آزمون سلامت روانی و رفتاری در آبان امسال در تمامی مدارس این مقطع اجرا می‌شود.

بهبودی با اشاره به اینکه طرح غربالگری سطح شادابی و نشاط دانش آموزان سال گذشته در بین مدارس راهنمایی دختران و پسران اجرا شد، ادامه داد: در این طرح سطح شادابی رضایت بخش اعلام و مشخص شد دختران از سطح شادابی بیشتری نسبت به پسران برخوردار هستند.

این مقام مسئول به مواردی از گوشه گیری، خجالت و انزوا در این مدارس نیز اشاره کرد و یادآور شد: اجرای گسترده این طرح در سال جاری به منظور ارائه مشاوره‌های بیشتر و کاهش ترس و اضطراب در بین دانش آموزان است.

بهبودی به هفته بهداشت و روان از(۲۴ تا ۳۰ مهر) همزمان با هفته پیوند اولیا و مربیان با شعار «پیش به سوی آینده‌ای پرنشاط با سالمندی و با سرمایه گذاری در روان دانش آموزان» اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه دیدار دانش آموزان با سالمندان پیش بینی شده است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی، تحصیلی آموزش و پرورش استان زنجان به برگزاری همایش آینده‌ای پرنشاط با بهداشت روان دانش آموز در روز شنبه هفته جاری اشاره کرد و گفت: این همایش با حضور دکتر حسین‌نژاد استاد دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

وی از حضور مشاوران در مدارس راهنمایی و متوسطه خبر داد و یادآور شد: در سطح مدارس ابتدایی نیز از حضور رابط هسته مشاوره استفاده می‌شود.

به گفته بهبودی این مشاوران دارای مدارک کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد در رشته‌های روانشاسی و مشاوره هستند و حضور این مربیان جهت بررسی مسائل روحی و روانی دانش آموزان و به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی در بین این قشر است.

اجرای برنامه‌های نمایش و سرود در مدارس و مسابقه نقاشی با موضوع بهداشت و روان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز