خبرگزاری کار ایران

۱۴۳۰ پروژه توزیع برق در استان زنجان به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۵۴۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، خبر از بهره‌برداری از ۱۴۳۰ پروژه توزیع برق استان زنجان داد و گفت: این طرحها با اعتباری بالغ بر ۹۵۱ میلیارد ریال با حضور مسئولین استان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، در آیین بهره برداری از طرح های شرکت برق با حضور مسئولین استان، با اشاره به اجرا و افتتاح پروژه‌های انرژی برق در بازه زمانی بهمن 99 تا شهریور 1400، گفت: تعداد 1430 پروژه اجرا شده با اعتباری بالغ بر 951 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید که از پروژه های شاخص مورد بهره‌برداری می‌توان به طرح بزرگ تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار در مناطق شهری و روستایی و هوشمند سازی و قرائت ار راه دور کنتور های مشترکان، مکانیزاسیون شبکه‌های توزیع، تامین برق روستایی و روشنایی معابر شهری و روستایی اشاره کرد.

علیزاده، با اعلام اینکه 508 پروژه به بهره‌برداری رسیده مربوط به شهرستان زنجان است، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 342 میلیارد ریال اجرا شده است.

این مسئول در زنجان، افزود: عملیات اجرایی اصلاح شبکه های روستایی برای 185 روستا نیز آغاز شده که تا آخر سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی، ادامه داد: تا کنون حدود 3000 کیلومتر از شبکه برق استان از سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده که 70 درصد از شبکه توزیع استان زنجان است و از این میزان 360 کیلومتر در 5 ماهه نخست امسال اجرایی شده‌اند و همچنین 335 کیلومتر از شبکه نیز در حال تبدیل از سیم مسی به کابل خودنگهدار است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و تا میزان قابل توجهی از اتلاف انرژی پیشگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان همچنین از اجرایی شدن پروژه هوشمندسازی کنتورهای صنعتی و کشاورزی استان نیز خبرداد و افزود: پیک بار مصرف تابستان امسال با استفاده از مانیتورینگ و کنتورهای هوشمند ادارات، بانکها، صنایع و کشاورزی کنترل و پایش شد. امسال کنتور 2060 مشترک برق که عمدتا مشترکان کشاورزی بودند هوشمندسازی شده است. همچنین 242 کنتور مشترک بخش اداری 227 انشعاب برق بانکها نیز هوشمندسازی شده است. در حال حاضر ۲۴۰ نقطه از شبکه به شکل هوشمند  از طریق دیسپاچینگ و با استفاده از کلیدهای هوشمند نصب شده مدیریت می شود.

همزمان با بهره‌برداری از پروژه‌های توزیع برق استان زنجان، پروژه‌های شرکت‌های برق منطقه‌ای و اداره کل ارتباط و فن‌آوری اطلاعات استان زنجان نیز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز