خبرگزاری کار ایران

معاونت فرهنگی حسینیه اعظم زنجان:

عزاداری برای اهل بیت علیه السلام نقش تاثیرگذاری در جامعه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۲۹

انتقال فرهنگ صحیح عزاداری برای اهل بیت و امام حسین علیه السلام و ترویج آداب و رسوم و عقاید مذهبی جزء فعالیت‌های مهم هر مجموعه فرهنگی به‌شمار می‌آید.

ایلنا: معاونت فرهنگی حسینیه اعظم زنجان گفت: هیات امناء روابط عمومی و انتظامات، همکاری مستمر با این مجموعه دارند.

به گزارش ایلنا از زنجان، مصطفی رهروی، معاونت فرهنگی حسینیه اعظم زنجان با اعلام این خبر افزود: حوزه فرهنگی حسینیه اعظم در اواخر سال ۷۱ شکل گرفته و در سال ۸۳ هم به معاونت فرهنگی ارتقاء یافته است.

وی اظهار داشت: سخنرانی، مرثیه سرایی، نوحه خوانی، سینه زنی هرکدام در جایگاه خود از جمله کارهای فرهنگی هستند.

معاونت فرهنگی حسینیه اعظم زنجان، هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی در حسینیه اعظم را تاثیر هرچه بیشتر در انتقال مفاهیم بلند اهل بیت(ع) برای مخاطبین عنوان کرد.

رهروی با اشاره به اینکه واحدهای مختلفی در برگزاری مراسم حسینیه اعظم دخیل هستند تاکید کرد: هیات امناء، روابط عمومی و انتظامات، همکاری مستمر با این مجموعه دارند.

وی گفت: معاونت فرهنگی حسینیه اعظم زنجان دارای زیرمجموعه‌های مراسم، تصویر، صوت، وب سایت، هنرهای تجسمی، آموزش، ورزش، تفریح و سرگرمی است.

وی افزود در حدود ۱۵۰ خادم افتخاری در برنامه‌های فرهنگی با این معاونت همکاری دارند که با توجه به مراسم حضور خادمین متغییر است.

رهروی یاد آورشد: در گذشته برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان تنها در اعیاد شعبانیه و ماه رمضان بود ولی در دو دهه گذشته و با برنامه ریزی‌های انجام گرفته توسط هیات امناء و واحدهای مجموعه حسینیه اعظم هرساله برنامه‌های مختلفی در مراسمات برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۴۰ عنوان برنامه و مراسم در طول سال در حسینیه اعظم برگزار می‌شود که با توجه به عنایات حضرت امام حسین(ع) به این مکان معنوی، مردم استقبال خوبی از این برنامه‌ها دارند.

معاونت فرهنگی حسینیه اعظم گفت: در راستای ارتقای کیفی برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان می‌بایست مدیران مجموعه، تغییراتی را در ساختار تشکیلاتی این مکان ایجاد کنند، چرا که تمام دست‌اندرکاران این مجموعه و سایر مجموعه‌ها بصورت افتخاری در حسینیه اعظم زنجان مشغول به فعالیت هستند و از خادمین افتخاری نیز به علت مشغله‌های شخصی آن‌ها نمی‌توان بیش از حد انتظار همکاری داشت.

وی تصریح کرد: در راستای گسترش برنامه‌های این حوزه و اجرای برنامه‌های متنوع مذهبی مستلزم توسعه ساختار اداری و به کارگیری کادر ثابت در حسینیه اعظم هستیم.

رهروی ازدیگر برنامه‌های در حال اجرای این معاونت را طرح تربیتی بچه‌های مسجد عنوان کرد و افزود: هدف از این طرح که با همکاری پایگاه ۱۳ حسینیه اعظم در حال اجراست، برگزاری برنامه‌های آموزشی، ورزشی و تفریحی جهت شناسایی استعدادهای نوجوانان و تربیت دینی آنان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره خانواده برای خواهران و برادران، پاسخگویی به شبهات و سوالات اعتقادی و شرعی توسط اساتید حوزه و دانشگاه و برگزاری مراسمات توسل، عاشورا و دعای ندبه از دیگر فعالیت‌های فرهنگی در حال انجام در حسینیه اعظم درطول هفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز