خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان:

بالندگی عقلانیت در سایه قلم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۳۸

امام جمعه زنجان به تفسیر سوره علق اشاره کرد و گفت: بالندگی عقلانیت در سایه قلم است.

ایلنا: نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت: عقل و قلم مقوله‌هایی هستند که اگر از انسان سلب شود زندگی تباه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز در اولین همایش خیرین کتابخانه ساز استان زنجان زیربنا و روح کلی تمام ادیان الهی را مباحثالهی عنوان کرد و با تفسیر سوره علق گفت: در طول تاریخ تمدن بیان شده است که پیامبر گرامی اسلامی زمانی به عنوان پیامبر الهی در شبه جزیره حجاز مبعوثشدند که این سرزمین در جهالت و نادانی زبانزد بود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در آن دوران تنها ۱۷ نفر سواد خواندن و نوشتن داشتند، افزود: سوره علق با عنوان خواندن بر پیامبر نازل شد و همین مساله اهمیت دانش را بر بشر عرضه می‌دارد.

امام جمعه زنجان اولین آموزه‌های رسول اکرم(ص) را مباحثفرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: عقل و قلم مقوله‌هایی هستند که اگر از انسان سلب شود زندگی تباه خواهد شد.

به گفته حجت الاسلام خاتمی بالندگی عقلانیت در سایه قلم است و قلم عقلانیت را تقویت می‌کند و به عبارت دیگر این دو مولفه رابطه متقابلی با هم دارد.

امام جمعه زنجان از کتاب به عنوان معلم مبارزه با جهل یاد کرد و افزود: دین اسلام دینی فرهنگ، تعالی عواطف انسان و تعامل است و اسلام ظهور کرده است تا انسان با تفکر و اندیشه نه با زور و قدرت زندگی کند.

وی با انتقاد از مباحثی در خصوص جنگ و خونریزی و قتل و عام مردم پس از ظهور منجی عالم بشریت گفت: اگر نجات بشریت به زور و شمشیر بود نیازی به ظهور چندین هزار پیامبر نبود و خوب بودن با زور شمشیر که هنر نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز