خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان خبرداد:

فعالیت ۱۵ دفتر فنی و مهندسی جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۱۷۰

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، از فعالیت ۱۵ دفتر فنی و مهندسی جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان زنجان خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناظران نظام فنی روستایی به عنوان بازوان توانمند این بنیاد، با ترویج اصول فنی ساختمان سازی و رشد آگاهی عمومی‌، بر ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبیعی تاکید جدی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه، نظام فنی روستایی در سال 1382 با هدف نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی تشکیل شد،گفت: هدایت بافت فیزیکی روستاها و بهسازی محیط زیست و سکونت‌گاه‎های روستایی براساس طرح‌های هادی روستایی، بالا بردن کیفیت ساخت و سازهای روستایی با نظارت دقیق و مطابق با مقررات ملی ساختمان، استفاده صحیح از مصالح مقاوم و استاندارد، شناسایی، بکارگیری و ساماندهی نیروهای انسانی بومی متعهد در فن ساختمان سازی روستایی و بالا بردن سطح دانش فنی و اجرایی ناظران با آموزش علمی و عملی مستمر آنان از اهداف طرح نظام فنی روستایی است.

وی از فعالیت 134 ناظر نظام فنی روستایی در این استان جهت نظارت بر  ساخت و ساز های روستایی خبر داد و افزود: هم اکنون  15دفتر فنی و مهندسی نیز جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است.

خواجه ای  با اشاره به اینکه، جمع آوری پرونده های متقاضیان برای پرداخت تسهیلات بانکی، دقت در طراحی نقشه ها، نظارت مستمر بر ساخت و سازها، ارائه راه های سهولت در اجرا، صرفه جویی در مصرف انرژی، رعایت حریم و معابر و تشویق جهت استفاده از مصالح مرغوب در ساخت و سازها، از وظایف مهم اعضای نظام فنی روستایی است، خاطر نشان کرد: در حال حاظر ساخت و سازهایی که از طریق دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در روستاها انجام می شود طبق سازوکارهای تعریف شده، تحت نظارت نظام فنی روستایی انجام می شود .

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه،نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی از اهداف اصلی این نهاد انقلابی است، تاکید کرد: مهندسان نقش و مسئولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه،  بهبود مسکن روستایی رونق زندگی، اشتغال و اقتصاد روستایی را به دنبال دارد، تصریح کرد: ساخت وا حداث مسکن مناسب ایجاب می نماید که تشکیلات نظام فنی و مهندسی روستایی با توجه به وضعیت و پتانسیل های موجود روستاها و تعداد نیروی انسانی دارای صلاحیت فنی ساختمان سازی از طرف ارگان مرتبط با فن ساختمان راه اندازی و حمایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز