خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهوری:

دولت مصمم به پر کردن شکاف دستمزدی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۸۵

چکیده: «برنامه‌هایی به صورت بلند مدت و کوتاه مدت در کارگروه‌ها پیش بینی شده است و امیدواریم از طریق اجرای آن‌ها شکاف به وجود آمده برطرف شود. / وقتی که بین افزایش مزد و نرخ رشد تورم فاصله ایجاد شود در زندگی روزمره به مردم فشار خواهد آمد / این فشار در مورد کارگران بیشتر است.»

رئیس جمهوری با بیان اینکه فشار اقتصادی بر کارگران بیش از سایر اقشار تحمیل شده است، گفت: دولت مصمم است تا شکاف به وجود آمده میان دستمزد کارگران و تورم را پر کنید.

دکتر حسن روحانی که در اولین نشست خبری رئیس دولت یازدهم به سئوال ایلنا در خصوص «راهکار چهارساله دولت برای پر کردن شکاف دستمزدی که طی سه دهه گذشته به وجود آمده و طی هشت سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی ارزش پول ملی عمیق‌تر شده است» گفت: وقتی که بین افزایش مزد و نرخ رشد تورم فاصله ایجاد شود در زندگی روزمره به مردم فشار خواهد آمد و اصل موضوع قابل قبول است.
وی با بیان اینکه این فشار در مورد کارگران بیشتر است گفت: دولت مصمم است تا این شکاف را پر کنید اما اینکه زمان بندی در مورد جبران این شکاف چگونه است به بررسی‌های کارگروه‌های دولت بستگی دارد.
وی افزود: در طول صد روز اول بعد از انتخابات، همکاران من ضمن بازگویی وضعیت حقیقی اقتصاد و مشکلات کشور، در صدد تدوین برنامه‌هایی برای بهبود اوضاع بوده‌اند.

وی با بیان اینکه همزمان با ارائه گزارش به مردم گزارش وضعیت اقتصادی کشور برنامه ریزی‌هایی هم در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی صورت گرفته است گفت: این برنامه‌ها به صورت بلند مدت و کوتاه مدت(صد روزه، شش ماهه و چند ساله) در کارگروه‌ها پیش بینی شده است و امیدواریم از طریق اجرای آن‌ها شکاف به وجود آمده برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز