خبرگزاری کار ایران

کاهش ۷۴ درصدی دادخواست های روابط کار در خراسان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۳۵

از ابتدای سال تعداد ۲۴۵ مشاوره حضوری در ادارات کار خراسان جنوبی انجام شده است / در اثر این مشاوره ها تعداد ۹۵ مورد از مراجعین دعوی خود را قبل از طرح در مراجع حل اختلاف با سازش مختومه نمودند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: تعداد دادخواست های واصله به مراجع حل اختلاف استان در ۲ ماه ابتدای سال جاری به ۷۸ مورد رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۷۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتاعی اداره «محمد سنجری» گفت: یکی از مهمترین عوامل کاهش چشمگیر دادخواست های واصله راه اندازی واحد مشاوره و اجرای ماده ۱۵۷ قانون کار در تمامی ادارات تابعه بوده است.

سنجری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تعداد ۲۴۵ مشاوره حضوری در این واحد ها انجام شده افزود: در اثر این مشاوره ها تعداد ۹۵ مورد از مراجعین دعوی خود را قبل از طرح در مراجع حل اختلاف با سازش مختومه نمودند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین از کاهش ۸۷ درصدی میانگین مدت زمان رسیدگی در هیات تشخیص و ۷۱ درصدی درهیات حل اختلاف نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۲ اشاره نمود و افزود تلاش تمامی همکاران بر رسیدگی سریع و البته دقیق به درخواست های واصله بوده تا موجبات رضایت ارباب رجوع فراهم گردد.

درحال حاضر در استان تعداد۱۱ هیات تشخیص و۵ هیات حل اختلاف فعال وجود دارند که برنامه ریزی برای افزایش تعداد هیات های تشخیص به ۱۳ هیات واستقرار آن درشهرستانهای سربیشه و خوسف صورت پذیرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز