خبرگزاری کار ایران

پناهیان :

دولت مشکل توزیع نان دارد/ آینده ما رهایی از بروکراسی است/ ٧٠ درصد مردم تمایل حضور در مراسم اربعین دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۰۴۴

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: این دولت برای توزیع نان مشکل وجود دارد و در نهایت الگوی اربعین، این مشکل را حل می‌کند. اندیشمندان باید به اربعین بیندیشند و اربعین الگو قرار بگیرد. آینده ما رهایی از بروکراسی است چراکه بروکراسی آدم‌ها را حداقلی بار می آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی گفت: ایام اربعین و حرکت ملی و میلیونی مراسم اربعین برای کشور ما فرصتی برای نمایش مانور جهانی امام حسین (ع) است که همه به او عشق می‌ورزیم و باید به این موضوع توجه شود که آثار جهانی اربعین بیش از آثار منطقه‌ای است.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین نیاز به یک همیت ملی و حرکت جهادی دارد و تمام وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت راه و شهرسازی در اجرای مراسم اربعین در امتحان قرار می‌گیرند، اظهار داشت: حماسه اربعین اتفاق شیرین و پر نور است و همه را به میدان می‌کشد. امسال وزارت راه در اربعین سنگ تمام گذاشت و بی ادعا و سر و صدا برای زائران امام حسین کار جهادی کرد.

این خطیب و مبلغ مذهبی ادامه داد: از دور دستی بر آتش دارم اما همواره زائر بودم. در محیط کاری و جابه‌جایی زائران نبودم اما شاهد آن بودیم که امسال گلایه‌ها به شدت کمتر بود. به یاد دارم که در سال‌های گذشته برخی از مسئولان به این امر  بی‌اعتنا بودند و وقتی به آنها برای مشکلات اربعین می‌گفتیم، می گفتند به ما چه که برای اربعین کار کنیم. اما در این دولت با کمترین هزینه و بیشترین همت کار اربعین انجام شد اما سواستفاده نشود. در این دولت پول بیشتری خرج نشد بلکه اقدامات جهادی انجام شد که باید تقدیر شود تا این اقدامات الگو شود. 

پناهیان با انتقاد از بروکراسی‌های پیچیده تصریح کرد: ببینید موکب‌ها در اربعین چگونه برقرار می‌شود و زائران و مسئولان در گرما چگونه کارهای اربعین را انجام می‌دهند. بعد از ظهور زندگی ما اینگونه خواهد بود با کمترین بروکراسی؛ در اربعین چگونه بروکراسی‌ها باز شد تا مقدمات برای جابه‌جایی چهار میلیون نفر انجام شود. 

وی با بیان اینکه اسیر بروکراسی هستیم، خاطرنشان کرد: در تمام ادارات شاهد این بروکراسی هستیم و در ظهور حضرت باید اسارت بروکراسی را کم کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: این دولت برای توزیع نان مشکل وجود دارد و در نهایت الگوی اربعین، این مشکل را حل می‌کند. اندیشمندان باید به اربعین بیندیشند و اربعین الگو قرار بگیرد. آینده ما رهایی از بروکراسی است چراکه بروکراسی آدم‌ها را حداقلی بار می آورد.

به گفته پناهیان، مسائل حقوقی هم همینطور است مگر از ایثار، جهاد، سبقت برای خوبی کردن، چه بدی دیدیم که به حقوق روی بیاوریم؟ حقوق حرمت دارند اما تا آنجا که جلوی دزدها را بگیرد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در مراسم اربعین حتما به ١٠ میلیون هم می‌رسد، ابراز داشت: ٧٠ درصد مردم گفته‌اند که تمایل به حضور در مراسم اربعین دارند و از اربعین معجزات بیشتری خواهیم دید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز