خبرگزاری کار ایران

در پی برگزاری نمایشگاه الکامپ مطرح شد؛

ابراز تمایل شرکت‌های بزرگ IT برای حضور در بازار ایران

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۸۱

تعداد زیادی از کشورهای بزرگ از جمله آلمان، ایتالیا و امارات متحده عربی برای سرمایه‌گذاری در ایران و همکاری مشترک در حوزه فناوری اطلاعات ابراز تمایل کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت بازارسازمان توسعه تجارت ایران را در حوزه IT و ICT مناسب ارزیابی کرد و گفت: تعداد زیادی از کشورهای بزرگ از جمله آلمان، ایتالیا و امارات متحده عربی برای سرمایه‌گذاری در ایران و همکاری مشترک در حوزه فناوری اطلاعات ابراز تمایل کرده‌اند.

«مهرداد جلالی‌پور» مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت در رابطه با برپایی نمایشگاه الکامپ در ایران توضیح داد: با وجود مدت زمان کوتاهی که برای آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری نمایشگاه الکامپ در اختیار داشتیم، توانستیم میزبانی هیأت‌هایی از ایتالیا، امارات متحده عربی و آلمان را هماهنگ کنیم.

وی ادامه داد: جمعی از شرکت‌های معتبر برای آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ایران در حوزه فناوری اطلاعات همزمان با برگزاری نمایشگاه الکامپبه ایران آمدند. در این فرصت، بنگاه‌های فعال در حوزه IT و ICT می‌توانند مذاکرات و رایزنی‌های خود را با این شرکت‌های معتبر دنیا داشته باشند و زمینه همکاری‌های مشترک را فراهم سازند.

جلالی پور نمایشگاه‌ها را فرصتی برای ارزیابی شرکت‌های خارجی از ظرفیت‌های کشور هدف برشمرد و تصریح کرد: حضور هیأت‌های تجاری برای بازدید از نمایشگاه‌ها زمینه‌های همکاری دو جانبه را مهیا می‌کند. در واقع این امکان را فراهم می‌کند تا از واقعیت‌های کشور مورد نظر مطلع شوند و برای سرمایه‌گذاری مشترک برنامه‌ریزی کنند.

گفتنی است که نمایشگاه الکامپ ایران یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های حوزه IT و ICT در منطقه محسوب می‌شود که در حال حاضر پذیرای ۳۳۰ شرکت داخلی و خارجی است.

مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت، نمایشگاه‌ها را مکانی برای تنظیم برنامه‌ها و رسیدن به اهداف توسعه‌ای و زمینه‌ای برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور دانست و تأکید کرد: امروز ایران به جایگاهی رسیده است که قدرت‌های بزرگی مانند آلمان و ایتالیا در پی آن هستند که سهمی از بازار ایران از طریق سرمایه‌گذاری مشترک کسب کنند. این شرکت‌ها اذعان کردند که برای حضور در نمایشگاه‌های IT سال آینده ایران در حال برنامه‌ریزی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز