خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف تهران شرح داد:

برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای بهاره/ ورود غیرقانونی نهادهای غیرمرتبط به برگزاری نمایشگاه ممنوع

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۳۵۹

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای بهاره طی چند سال گذشته توسط اتاق اصناف، گفت: نمایشگاه امسال نیز از تاریخ 15 لغایت 25 اسفند در 5 نقطه و در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران، در محل‌های مشخص برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمید رستگار با ابراز نگرانی از برگزاری نمایشگاه توسط نهادهای غیرمرتبط و غیرمسئول، گفت: مطابق قانون، وظیفه اصلی توزیع کالا بر عهده اصناف و اتحادیه‌های صنفی است و هر کس در چارچوبی غیر از اتاق اصناف و مسیرهای دیگر این کار را انجام دهد، خلاف قانون است و نتیجه آن متضرر شدن مصرف‌کنندگان و جامعه هدف خواهد بود.

وی افزود: با توجه به سوابق صنوف مختلف، اصناف مهم‌ترین قشری هستند که می‌توانند ذائقه و خواست مردم را نسبت به کالاهای مختلف تشخیص دهند؛ چراکه می‌دانند چه کالاهایی، با چه کیفیتی و به چه مقدار به دست مردم برسد.

توزیع کالای باکیفیت و ارزان در نمایشگاه

رستگار گفت: هدف ما از این نمایشگاه‌ها توزیع کالای باکیفیت، استاندارد و با کمترین قیمت بین مصرف‌کنندگان است و امیدواریم با جلسات و هماهنگی‌هایی که توسط اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و وزارت صمت برگزار شده، این رویداد امسال به بهترین شکل ممکن برگزار شود؛ این نمایشگاه‌ها با سیاست تنظیم بازاری برای کالاها و لوازمی که مردم در پایان سال و نوروز به آن نیاز بیشتری دارند، برگزار می‌شود و ایده واحدهای صنفی این است که باید بر اساس مشتری‌مداری پیش بروند و این همت در اتاق اصناف وجود دارد که به‌درستی در این زمینه ایفای نقش نماید.

وی گفت: این نمایشگاه‌ها از ساعت 10 الی 21 و در روزهایی که با ماه رمضان مقارن است نیز نمایشگاه از ساعت 15 الی 22 برقرار است.

ورود افراد بدون صلاحیت قانونی به عرصه برگزاری نمایشگاه

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: دغدغه ما این است که افرادی خارج از این حوزه به کار برگزاری نمایشگاه ورود کنند و باعث اختلال در کار شوند؛ چراکه متاسفانه با ورود افراد غیرمتخصص، غیرمرتبط و غیرمسئول، کالاهای بی‌کیفیت و بدون شناسنامه (و حتی بعضا سرقتی) تحت پوشش این نمایشگاه‌ها در بین مردم توزیع می‌شود.

رستگار افزود: هر گروهی که خارج از ضوابط اتاق اصناف اقدام به برگزاری نمایشگاه کند، خلاف قانون است؛ چون فقط اتاق اصناف در این مورد مسئول است، متاسفانه هرساله با افرادی مواجه هستیم که هیچ نقشی در توزیع کالا در طول سال نداشته اما در پایان سال دلسوز مردم می‌شوند؟!

لحاظ کردن همه جوانب کار

وی گفت: اتحادیه‌های صنفی که قرار است در نمایشگاه حضور داشته باشند، ناظر و مسئول خواهند بود. از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های ما در مورد نمایشگاه‌ها این است که محصولات باکیفیت و با قیمت‌های مناسب به‌دست مردم برسد. همچنین ایجاد امنیت نمایشگاه‌ها نیز جزو دغدغه‌های ما است و در این زمینه با نهادهای مرتبط از جمله نیروی انتظامی  هماهنگی و همکاری لازم وجود دارد.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز