خبرگزاری کار ایران

شیخ سفلی در گفت و گو با ایلنا خواستار شد؛

تسریع روند پرونده تخلفات مالی هیات امنای دور دوم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۵۱۵

هیات امنای دور اول و دور دوم شهرک صنعتی خاوران تخلفاتی داشته‌اند که اعتراض مردم را به همراه داشته است. اکنون شرکتی مدیریت شهرک صنعتی خاوران را برعهده گرفته و پیگیر این تخلفات شده است اما روند حل پرونده به کندی پیش می‌رود.

پرونده تخلفات مالی هیات امنای دور دوم در شهرک صنعتی خاوران همچنان ادامه دارد. مدیرعامل شرکت تعاونی درودگران و نوآوران مجتمع صنعتی خاوران از طولانی شدن روند پرونده و بلوکه شدن اموال شکایت داشته و از مسئولان خواهان رسیدگی هرچه سریعتر و بررسی پرونده است.

مهدی شیخ سفلی به «ایلنا» گفت: مشکل قضایی ایجاد شده موجب شده تمامی حساب‌هایمان بلوکه شود.

تسریع روند پرونده تخلفات مالی هیات امنای دور دوم

او افزود: شکایتی که پرونده آن 4 سال پیش در دادگاه قیام‌دشت تشکیل شده همچنان در جریان است و بسیار طولانی شده است. البته قاضی که مسئول پرونده است به نحو احسن کار خود را انجام می‌دهد اما مشکل پرونده همچنان رفع نشده است. باید از مقامات بالا پیگیر رفع این مشکل و حل این پرونده باشند.

شیخ سفلی گفت: در مسجد نارمک نیز به دکتر صالحی، دادستان کل تهران مراجعه کرده و او نیز عریضه‌ای مکتوب به آقای کشاورزی، دادستان قیام‌دشت ارائه داد. اگرچه از پیگیری و عملکرد قاضی پرونده شکایتی نداریم اما طولانی شدن حل این معضل مردم را خسته کرده است.

او در رابطه با مشکلی که منجر به شکایت و تشکیل پرونده شده است، بیان کرد: شهرکی که در آن فعالیت می‌کنیم، سال 75 توسط ساماندهی مشاغل شهرداری تهران و شهرداری تهران تشکیل شد. قرار بر این بود که مشاغل مزاحم و آلاینده به اطراف تهران منتقل شوند. یکی از شهرک‌های اقماری که احداث شد، مختص فعالیت‌های درودگری و مبلمان سازی بود.  

شیخ سفلی گفت: زمینی به مساحت 18 هکتار در جاده خاوران برای احداث شهرک در نظر گرفته شد. ساماندهی مشاغل شهرداری تهران این زمین را از اهالی آن منطقه خریداری کرده و به اتحادیه صنف درودگران و مبلمان سازان واگذار کرد تا به اعضا بفروشد. هیات امنایی تشکیل شد که رئیس وقت آن هیات امنا آقای اژدری بود. یک نفر از اتحادیه به نام آقای احمدی نیز ناظر هیات امنا شد.

او افزود: در میانه فعالیت هیات امنا متوجه شد که نظارت جدی وجود ندارد بنابراین زمین‌ها را به هرکسی که دوست داشتند واگذار کرده و فروختند. مردم اعتراض کردند و با هیات امنا دچار اختلاف شدند و از هیات امنا شکایت کردند. در نتیجه هیات امنای دور دوم تشکیل شد. هیات امنای دور دوم از هیات امنای دور اول شکایت کردند به جرم خیانت در امانت و محکوم شدند. بسیاری از اعضای هیات امنای اول نیز به حبس محکوم شدند که با قرار وثیقه آزاد شدند.

مدیرعامل شرکت تعاونی درودگران و نوآوران مجتمع صنعتی خاوران افزود: هیات امنای دور اول زمینی 15 هکتاری را خریداری کردند و شهرک صنعتی نوآوران را تاسیس کردند. هیات امنای دور دوم مجدد از آن‌ها شکایت کردند و اعتراض کردند که چرا به آن‌ها زمین واگذار شده است. وکیل گرفتند اما باهم به توافق رسیدند و اسناد بین دو هیات امنا تقسیم شد. 136 قطعه به نام هیات امنای دور دوم شد. در نتیجه شکایت خود را پس گرفتند.

او گفت: مردم نیز اعلام کردند که تخلف شده و باید به جای هیات امنا شرکت تاسیس شود. مانیز به عنوان تشکیلات دور سوم برای جلوگیری از فساد مالی، شرکت تاسیس کردیم. اما هیات امنای دور اول و دوم اموال را به ما پس نداده و اعلام کردند شرکت ما را قبول ندارند. ما هم شکایت کردیم.

شیخ سفلی گفت: هیات امنای دور دوم اموال را به شرکت ما واگذار نکرد. روند رسیدگی به شکایت نیز همچنان ادامه دارد. 200 سند از قطعات شهرک صنعتی خاوران به نام هیات امنای دور دوم و 50 سند به نام هیات امنای دور اول است. 150 میلیارد تومان پول به حساب هیات امنای دور دوم واریز شده اما پاسخگو نیستند.

او با بیان تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که برای حل این پرونده صورت گرفته، گفت: به بیت رهبری، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل 90، دادستانی استان تهران، قوه قضاییه و بسیاری از نهادهای دیگر مراجعه کرده‌ایم تا مشکلمان حل شود.

شیخ سفلی گفت: امروز جلسه ساماندهی برگزار می‌شود، درخواست داریم تا روند بررسی پرونده تسریع شود. فساد هنگفتی توسط هیات امنای دور اول و دوم صورت گرفته و باید مجازات شوند. از سویی دیگر اموال شهرک بلوکه شده و بسیاری از اموال به نام هیات امنای دور دوم است. نه می‌توانیم اموال را بفروشیم نه سوله‌ها را اجاره دهیم. نیاز داریم چند سوله را بفروشیم تا زیرساخت‌ها را تکمیل کنیم، پیاده‌روها و معابر را بازسازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز