خبرگزاری کار ایران

مدیریت ریسک مناسب در بیمه آسیا طی سال‌های اخیر/ رشد تولید 52 درصدی حق بیمه در شرکت بیمه آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۵۰۱

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه آسیا منتهی به سال مالی 29/12/1401 روز دوشنبه 26 تیرماه با حضور سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی، سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان حسابرسی برگزار و صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۴۰۱ این شرکت، تصویب شد. مدیریت ریسک مناسب و رشد تولید 52 درصدی حق بیمه، ازجمله موارد مهم و اعلام شده در این مجمع بود.

به گزارش ایلنا، بر اساس گزارش حسابرس و بازرس قانونی از عملکرد بیمه آسیا در سال مالی منتهی به 29/12/۱۴۰۱، سود خالص شرکت 5.797.881 میلیون ریال، سود انباشته ابتدای دوره 10.263.480 میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره شرکت 5.482.732 میلیون ریال اعلام شد.

همچنین سود خالص هر سهم بیمه آسیا 187 ریال بود که با تصویب هیات‌رییسه مجمع، مبلغ 19 ریال تقسیم سود بابت هر سهم شرکت برای سهامداران به تصویب رسید.

مسعود بادین، نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا با استناد به گزارش ارائه شده از فعالیت‌های شرکت توسط هیات‌مدیره به مجمع و سهامداران، تولید حق بیمه این شرکت را در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۹۴هزار میلیارد اعلام و اظهار کرد: با در نظر گرفتن الگوی اصلاح ساختار پرتفو بیمه‌ای، تولید حق بیمه آسیا ۵۲ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به پرداخت خسارت شرکت در سال ۱۴۰۱ گفت: بیمه آسیا در سال گذشته با اولویت پرداخت دقیق و سریع خسارت‌ها، اعمال ریسک‌سنجی مناسب و نظارت دقیق، ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان پرداخت کرده است.

بادین افزود: روند حق بیمه تولید شده و خسارت پرداخت شده طی شش سال گذشته، حاکی از افزایش فاصله میان تولید حق بیمه و پرداخت خسارت است که نشان از مدیریت ریسک مناسب در سال‌های اخیر دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز