خبرگزاری کار ایران

افزایش 20 برابری ارزش شرکت بیمه دی در مقایسه با دوره 3 ساله اخیر/ پرداخت سود مجمع به سهامداران از هفته اول مرداد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۴۹۴

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه دی (سهامی عام) منتهی به سال مالی ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ شرکت روز چهارشنبه 28 تیرماه برگزار و صورت‌های مالی تصویب شد. در گزارش‌های مالی شرکت بیمه دی، ارزش شرکت در سال 1401 نسبت به 3 سال گذشته افزایش 20 برابری داشته است.

به گزارش ایلنا، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه دی (سهامی عام) با حضور ۶۰/۴۶ درصد از سهامداران، مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی ج.ا.ایران، حسابرس و بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شد.

در این جلسه علی استادهاشمی، معاون نظارت بیمه مرکزی نیز حضور داشت، پس از استقرار هیات‌رییسه با ارایه توضیحات مستدل به بندهای گزارش حسابرسی، صورت‌های مالی سال منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ بیمه دی با اکثریت آرای حاضرین در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه دی به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، سود خالص شرکت بیمه دی در سال ۱۴۰۱ حدود ۳.۲۳۱ میلیارد ریال، بود که معادل ۵۵۳ ریال به ازای هر سهم سودسازی کرده است. همچنین با تصویب مجمع، به ازای هر سهم ۳۰۰ ریال سود بین سهامداران تقسیم شد.

شرکت بیمه دی در سال ۱۴۰۱ سود انباشته خود را از محل هدفمندی در زمینه مدیریت پرتفو حق بیمه‌ها، نظارت و کنترل بر هزینه‌ها و استفاده بهینه از منابع سرمایه‌گذاری شرکت بهبود بخشید و از رقم ۱/۸۹۷ به ۲/۵۰۱ میلیارد ریال افزایش داد.

همچنین ارزش شرکت بیمه دی در سال مالی 1401 در مقایسه با دوره سه ساله گذشته، حدود ۲۰ برابر افزایش یافته که دستاورد مهمی در جهت رضایتمندی سهامداران است.

بر اساس صورت‌های مالی این شرکت، بیمه دی توانسته است در بخش حق بیمه‌ای بیش از 95،986 میلیون ریال فروش را ثبت کند که حاکی از رشد 162 درصدی نسبت به حق بیمه تولیدی سال مالی قبل است. همچنین این شرکت با خدمات‌رسانی مطلوب و پرداخت حدود 73،300 میلیارد ریال خسارت، موفق به کسب سود خالص 3.231 میلیارد ریالی شده است.

در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه سهام شرکت بیمه دی، طاهر موهبتی، مدیرعامل بیمه دی، اعلام کرد که خرده فروشی به عنوان برنامه‌ای بلندمدت برای کاهش سهم درمان در سبد پرتفو این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل بیمه دی، به برنامه های سال آینده شرکت نیز اشاره کرد و گفت: افزایش سهم از بازار با تمرکز بر سودآوری پایدار، تکریم مشتریان، تحول دیجیتال، توجه به سلامت الکترونیکی، افزایش کارایی و بهره وری و توسعه فرهنگ بیمه از طریق تبلیغات از جمله اهداف بیمه دی در سال مالی جاری خواهد بود.

موهبتی با تاکید بر توانمندسازی و توجه به شبکه فروش در شرکت بیمه دی، افزود: در راستای ایجاد انگیزه برای نمایندگان، بسته حمایتی از شبکه فروش تصویب شده است و مواردی از جمله پرداخت وام، سهام ترجیحی و تخفیفات صدور بیمه‌نامه برای نمایندگان در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است؛ شرکت بیمه دی اعلام کرد که بر اساس تصمیمات مجمع عمومی این شرکت، سود سهامداران خود را  از تاریخ سوم تیرماه پرداخت خواهد کرد، طبق اظهارات معاون مالی و اقتصادی شرکت بیمه دی، مقرر شد سود تمامی سهامداران حقیقی و سود سهامداران حقوقی پایین تر از 5 درصد سهام، در کمتر از یک هفته بعد از برگزاری مجمع عمومی به حساب های بانکی معرفی شده در سامانه سجام (شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه) واریز شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز