خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران؛

صنعت مبلسازی یکی از صنایع پر اشتغال است/ قدرت خرید مردم برای مبل کاهش پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۱۳۲

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران، صنعت مبلسازی را یک صنعت زودبازده عنوان کرد و گفت: تمامی کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به صنعت مبلسازی به لحاظ اشتغالزایی و صادرات، اهمیت خواستی می‌دهند و برای ارتقای آن تلاش می‌کنند.

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا عنوان کرد: صنعت مبلسازی یکی از صنایع پر اشتغال است؛ به طوری که 8 الی 10 درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص می دهد و در صورت حمایت از آن می تواند نقش به سزایی در کاهش بیکاری داشته باشد.  

وی اظهار کرد: 5 هزار واحد صنفی با پروانه عضو اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران هستند و قرار است حدود 4 هزار واحد صنفی بدون پروانه نیز ساماندهی شوند. با این تعداد اعضا، حدود 60 درصد نیاز کشور توسط استان تهران تامین می شود.

صنعت مبلسازی با مشکل تامین مواد اولیه دسته و پنجه نرم می کند

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران معتقد است: صنعت مبلسازی با مشکل تامین مواد اولیه دسته و پنجه نرم می کند. دولت برای تامین مواد اولیه صنایع باید تولیدکنندگان مواد اولیه را حمایت و بر عملکرد آنها نظارت کند؛ این در حالی است که هیچ نظارتی بر تامین کنندگان مواد اولیه انجام نمی شود.

عباسی ادامه داد: برخی از مواد اولیه این صنعت داخلی بوده و برخی نیز وارد می شود؛‌ در حال حاضر ممنوعیت ورود برخی از مواد اولیه باعث ایجاد انحصار و دلالی در تامین مواد اولیه شده؛‌ این امر افزایش قیمت و کبود مواد اولیه در پی داشته است.

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران معتقد است: برای رونق تولید باید واردات مواد اولیه و تولید داخلی آن بدون مشکل انجام شود تا مواد اولیه با قیمت پایین به دست مصرف کننده برسد.

عباسی با انتقاد از افزایش قیمت مواد اولیه گفت: افزایش قیمت مواد اولیه‌ باعث شده محصول نهایی افزایش یافته و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند. این امر میزان فروش را کاهش می دهد و تولیدکنندگان مجبور به تعطیلی کارگاه های تولیدی هستند.

وی ادامه داد: در گذشته مبلی که قشر متوسط توان خرید آن را داشته اند،‌ در حال حاضر با افزایش قیمت دیگر قشر متوسط توان خرید آن را ندارند.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید قشر متوسط و ضعیف گفت: کاهش قدرت خرید باعث شده کارگاه های تولید به سمت ورشکستگی و تعطیلی کشیده شوند. دولت باید یک فکر اساسی برای تامین مواد اولیه کند تا واسطه ها و انحصار حذف شود.

وی با اشاره به وجود مواد اولیه خارجی در کشور گفت: در حال حاضر مواد اولیه خارجی به صورت قاچاق وارد کشور می شود و این امر هزینه تولید را افزایش می دهد.

عباسی با بیان اینکه دولت برای حفظ اشتغال باید ‌تولیدکنندگان را حمایت کند، گفت: پارچه های حلقوی در 70 درصد از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود این میزان از مصرف، ‌تولید داخل جوابگوی آن مصرف نبوده و دولت نیز به بهانه حمایت از تولیدکننده داخلی، واردات آن را ممنوع کرده است.  دستگاه های نظارتی و به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران معتقد است: دولت باید قبل از اتخاذ تصمیم برای هر صنعت، با بزرگان و کارشناسان آن صنف مشورت کند.

باید عدالت مالیاتی ایجاد شود

عباسی یکی از مشکلات صنعت کشور را دریافت مالیات عنوان کرد و گفت: باید عدالت مالیاتی ایجاد شود و دریافت مالیات شفاف شود. اگر قرار باشد پایانه های فروشگاهی و سامانه معدیان اجرایی شود، باید در ابتدا زیرساخت آن مهیا کنند. در حال حاضر قوانین بدون آمده بودن زیرساخت ها اجرا می شود.

وی ادامه داد: با مشکلاتی که دولت ایجاد کرده باعث شده است اخذ جواز کسب با بروکراسی اداری طولانی همراه باشد.

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران معتقد است: باید به تولید یارانه دهند تا اشتغال ایجاد شود.

وی بانک ها را یکی از مشکلات تولیدکنندگان دانست و گفت: بازپرداخت‌ها با بهره های بالا و بروکراسی اداری باعث ورشکستی تولیدکنندگان شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز