خبرگزاری کار ایران

تلاش سناتورهای آمریکایی برای ممانعت از فروش تسلیحات پیشرفته به امارات

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۰۹۵

سه سناتور آمریکایی اعلام کردند که در تلاش برای ارائه طرحی برای ممانعت از تصمیم دولت این کشور برای فروش بیش از ۲۳ میلیارد دلار تسلیحات پیشرفته از جمله جنگنده‌های اف ۳۵، پهپاد مسلح «ام کیو- ۹ بی» و موشک‌های هوا به هوا به امارات هستند.

دو سناتور دموکرات و یک سناتور جمهوریخواه روز چهارشنبه ۲۸ آبان اعلام کردند طرح‌هایی برای جلوگیری از فروش تسلیحات پیشرفته به امارات متحده عربی ارائه خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سه سناتور آمریکایی اعلام کردند که در تلاش برای ارائه طرحی برای ممانعت از تصمیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور برای فروش بیش از ۲۳ میلیارد دلار تسلیحات پیشرفته از جمله جنگنده‌های اف ۳۵، پهپاد مسلح «ام کیو- ۹ بی» و موشک‌های هوا به هوا به امارات هستند.

بر اساس این گزارش، «باب منندز» و «کریس مورفی» سناتورهای دموکرات و «رند پاول» سناتور جمهوری‌خواه افزودند که در این راستا چهار قطعنامه جداگانه ارائه خواهند کرد.

به گفته آنها، طرح فروش تسلیحات، شامل فروش جنگنده‌های بسیار پیشرفته بیش از ۱۴ هزار بمب مرگبار و تعداد زیادی پهپاد خواهد بود.

این سناتورها با اعلام این‌که دولت ترامپ با عجله به دنبال فروش تسلیحات پیشرفته و همچنین دور زدن روند عادی بررسی فروش تسلیحات در کنگره است، افزودند که وزارتخانه‌های خارجه و دفاع نیز از پاسخگویی به پرسش‌های مربوط به نحوه برخورد دولت با خطرات امنیت ملی مرتبط با فروش این تسلیحات خودداری کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز