خبرگزاری کار ایران

نیوزویک گزارش داد:

اگر ترامپ برای خروج از کاخ سفید مقاومت کند، سرویس مخفی وارد عمل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۸۶۲

مجله نیوزویک آمریکا احتمال عدم پذیرش نتایج انتخابات از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا و به تبع، عدم خروج از کاخ سفید پس از پایان دوره ریاست خود را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، مجله نیوزویک امریکا روز گذشته -جمعه- از احتمال عدم پذیرش نتایج انتخابات آمریکا از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور و به تبع، عدم خروج از کاخ سفید پس از پایان دوره ریاست خبر داد.

نیوزویک به نقل از منابع دولتی نوشت: «به گفته منابع دولتی‌، در صورت تحقق چنین سناریویی، این سرویس مخفی است که ترامپ را در صورت امتناع از ترک کاخ سفید  پس از پایان دوره رسمی خود خارج خواهد کرد.»

به گزارش این مجله‌، متمم قانون اساسی آمریکا تصریح می‌کند که ترامپ ‌یا هر رئیس‌جمهور‌ دیگری که ریاست وی  ظهر روز ۲۰ ژانویه پایان می‌یابد، اگر پس از آن برای ادامه حضور تلاش بر ماندن کند، همان نگهبانی که وظیفه محافظت از بالاترین مقام دفتر کشور را به عهده داشته‌، باید وی را از کاخ سفید اخراج کند.

نیوزویک نوشت که سناریوهای بسیاری برای وقایع آینده وجود دارد به ویژه زمانی‌که دو طرف در تلاش برای دستیابی به کرسی ریاست‌جمهوری هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: «اگر چه ترامپ راه سختی برای پیروزی در انتخابات دارد، اما او هرگز نگفته ‌یا اشاره‌ای نکرده است که پس از پایان ریاستش به اشغال کاخ سفید ادامه می‌دهد.»

نیوزویک در گزارش خود توضیح داد: «این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که ترامپ پیروز نشود.» 

این گزارش تاکید کرده است که اصرار یک رئیس‌جمهور برای بقا در کاخ سفید پس از پایان دوره ریاستش بی‌سابقه است و تهدیدی برای وقوع در ماه ژانویه وجود ندارد اما در حال حاضر برنامه‌ای در این زمینه در صورت ممانعت از انتقال قدرت وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز