خبرگزاری کار ایران

واکنش وزارت خارجه روسیه به اظهارات ژنرال ناتو درباره موضع مسکو در قبال این پیمان

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۰۹۴

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات یکی از فرماندهان آلمانی ناتو درباره خصومت مسکو علیه پیمان آتلانتیک واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز- شنبه به اظهارات «یورگ والمر»، ژنرال آلمانی و یکی از سران سازمان پمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مبنی بر اینکه روسیه مخالف ناتوست، واکنش نشان داد.

زاخاروفا گفت که ولمر، ژنرال آلمانی و فرمانده فرماندهی عملیات شمالی نیروهای ناتو در اروپا در مصاحبه با روزنامه سوئدی «داگنس نهتر» در ۲۱ اکتبر گفت: «روسیه به جدیت برای تخریب روابط بین ناتو و سوئد تلاش می‌کند.»

وی گفت: «این ژنرال آلمانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ناتو روسیه را دشمن خود می‌داند، گفت: "اگر به تاریخ مشترکمان نگاه کنیم، دشمن واژه تندی است، روسیه مخالف ناتوست"». 

 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «اگر ما تاریخ مشترک خود را در نظر بگیریم‌، ژنرال آلمانی و امثال او باید آن را بهتر بشناسند. کشور ما مخالف فاشیسم و نازیسم بود.»

وی افزود که مردم اروپا به خوبی به خاطر می‌آورند که چه کسی آن‌ها را از آتش جنگ جهانی دوم آزاد کرد اما برخی مقامات ناتو مزخرف می‌گویند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز