خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل گزارش داد:

دست‌یابی به سلسله توافق‌های مهم بین طرفین درگیر در لیبی

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۹۰۱

رئیس موقت هیئت سازمان ملل در لیبی ‌از دست‌یابی طرفین درگیر در این کشور به سلسله توافق‌های اولیه برای حل بحران موجود خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «استفانی ویلیامز»، رئیس موقت هیئت سازمان ملل در امور لیبی امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که طرفین درگیر در این کشور به سلسله توافق‌های اولیه برای حل بحران موجود دست یافته‌اند.

ویلیامز گفت: «توافق‌های حاصل شده بین دو هیئت نظامی به نمایندگی از دو طرف درگیر در مذاکرات ژنو شامل بازگشایی راه‌های زمینی، خطوط هوایی داخلی و تسهیل ارتباط بین مناطق برای امکان حل مسئله بازداشت‌شدگان می‌شود.»

قرار است ناوبری هوایی بین طرابلس و شهر بنغازی در شرق لیبی پایان این هفته از سر گرفته شود.

دو طرف همچنین توافق کردند وضعیت فعلی آرامش در جبهه‌های نبرد ادامه یابد، از هرگونه تشدید نظامی پرهیز و اقدامات لازم برای بازسازی گارد تاسیسات نفتی به منظور اطمینان از تداوم جریان نفت اتخاذ شود.

ویلیامز از تصمیم «فائز السراج»، رئیس دولت وفاق ملی لیبی برای ترک پست خود تقدیر و خاطرنشان کرد که استعفای وی باید به پایان دادن به دوره طولانی مدت گذار کمک کند و در پیشبرد امور به سمت تشکیل دولت منتخب دموکراتیک اثر گذار باشد.

وی دخالت‌های خارجی در جنگ لیبی را محکوم کرد و از کشورهای مداخله‌گر خواست که دست خود را از لیبی کوتاه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز