خبرگزاری کار ایران

مسکو:

تلاش می‌کنیم آمریکا را به لزوم گفت‌و‌‌گو برای پیشگیری از مسابقه تسلیحاتی متقاعد کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۲۵۴

سفیر روسیه در واشنگتن بر تلاش کشورش برای متقاعد کردن آمریکا درباره لزوم گفت‌و‌گو برای پیشگیری از مسابقه تسلیحاتی جدید بین دو طرف خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که مسکو در تلاش است تا واشنگتن را به لزوم گفت‌وگو برای پیشگیری از مسابقه تسلیحاتی جدید بین دو طرف متقاعد کند، اما این تلاش‌ها تاکنون به موفقیت نرسیده است.

آنتونوف شامگاه گذشته -شنبه- گفت: «روسیه و آمریکا در حال حاضر در آستانه مسابقه تسلیحاتی قرار دارند.»

وی توضیح داد: «آمریکایی‌ها بر این گمان هستند که در مسابقه تسلیحاتی پیروز خواهند شد. آن‌ها متقاعد‌ شده‌اند که سیاست‌های قبلی خود را برای از هم پاشیدن اقتصاد روسیه محقق می‌کنند.»

آنتونوف افزود: «به‌رغم تلاش‌های مستمر من برای نشان دادن خطر این مسیر و تأکید بر لزوم گفت‌وگو، تلاش‌ها برای متقاعد کردن سیاستمداران فعلی آمریکا به ویژه سیاستگذاران محوری یعنی همان کسانی که مسئولیت کنترل سلاح‌ها را به عهده دارند، نتیجه‌بخش نیست.»

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه طرح ابتکاری را برای تمدید بی قید و شرط پیمان «استارت نو» برای کاهش سلاح‌های استراتژیک تهاجمی با آمریکا به مدت یک سال ارائه داد.

«رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی آمریکا پیشنهاد پوتین را رد کرد و تمدید این پیمان را بدون انجماد زرادخانه کلاهک‌های هسته‌ای، ایده‌ای از همان ابتدا شکست‌خورده توصیف کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز