خبرگزاری کار ایران

الشرق الاوسط گزارش داد:

تصمیم جدید ماکرون در قبال تشکیل دولت جدید در لبنان

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۱۰۹

روزنامه الشرق الاوسط از تصمیم رئیس‌جمهوری فرانسه برای اعطای مهلت بیشتر به مقامات لبنانی برای رایزنی و توافق درباره تشکیل دولت جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا، روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه به مقامات لبنانی برای رایزنی و توافق درباره تشکیل دولت جدید مهلت بیشتری داده است.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه از تماس‌­های جاری برای تسهیل روند تشکیل دولت لبنان نوشت که ماکرون به گروه‌­های مرتبط با تشکیل دولت در لبنان اعلام کرده که می­‌خواهد مهلت تعیین‌شده برای حصول توافق بر سر اعضای دولت و قدرت‌­های سایسی اصلی برای تشکیل دولت را تمدید کند.

این منابع تاکید کردند که ماکرون ارتباط با همه رهبران لبنانی را برای رفع موانع موجود در مسیر تشکیل دولت قطع نکرده و همزمان تماس‌­های مشابهی را با گروه‌­های منطقه­ای و بین‌المللی دارد.

منابع مذکور همچنین تاکید کردند که تماس‌­های ماکرون با «مصطفی ادیب»، نخست‌وزیر مکلف متوقف نشده بلکه پس از فشره شدن تلاش ادیب برای تشکیل دولت افزایش یافته است.

این منابع اعلام کردند که ورود به واکنش ماکرون هنوز زود است این در حالی است که تماس‌­های جاری تا اخرین لحظه منجر به زمینه‌سازی برای تشکیل دولت جدید نشده به ویژه اینکه وی تصمیم به تمدید مهلت تشکیل دولت گرفته است.

  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز