خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

احتمال برکناری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توسط دادستان کل/ گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و سلطان عمان/ هک شدن حساب توئیتری سفیر چین در بریتانیا

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۹۸۵

احتمال برکناری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توسط دادستان کل، گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و سلطان عمان و هک شدن حساب توئیتری سفیر چین در بریتانیا از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که بحران ویروس کرونا «با پایان یافتن فاصله بسیار دارد».

- وزیر خارجه چین شامگاه چهارشنبه گفت که آمریکا به‌طور مستقیم در تنش‌های دریایی و منطقه‌ای دریای چین جنوبی مداخله کرده و از آن‌ها برای نیازهای سیاسی خود بهره می‌برد.

- چین از هک شدن حساب توئیتری سفیرش در لندن خبر داد.

- ‌روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی در کتاب جدید خود گفته که رئیس‌جمهوری این کشور از خطرات ویروس کرونا باخبر بوده اما آن را در برابر مردم بی‌اهمیت جلوه داده است.

- رئیس دپارتمان امنیت ملی ایالات متحده شامگاه چهارشنبه گفت که این کشور برای شماری از فارق‌التحصیلان و دانشجویان چینی به اتهام تلاش برای دزدیدن اطلاعات حساس ویزا صادر نخواهد کرد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا و سلطان عمان تلفنی درباره تحولات منطقه‌ای و راه‌های تقویت روابط دوجانبه اقتصادی رایزنی کردند.

- مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که دولت این کشور فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات را در نظر دارد اما درباره هرگونه توافق احتمالی با اسرائیل نیز مشورت خواهد کرد تا نگرانی‌های امنیتی آن را نیز در نظر گرفته باشد.

- بر اساس یک گزارش افشاگرانه، سرپرست وزارتخانه امنیت میهن آمریکا از یک دستیار ارشد سابق خواسته بود که ارائه ارزیابی‌های اطلاعاتی درباره دخالت روسیه در امور ایالات متحده متوقف شود.

- رئیس‌جمهوری لبنان خواستار توضیح و شفاف‌سازی آمریکا درباره اقدام این کشور مبنی بر تحریم دو شخصیت لبنانی شد.

- دادستان کل رژیم صهیونیستی از احتمال برکناری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سمت خود در صورت محرز شدن تصمیم وی برای ضربه زدن به دستگاه قضایی، خبر داد.

- نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از پنهان‌کاری عامدانه رئیس‌جمهوری این کشور درباره خطرات ویروس کرونا انتقاد کرد.

- یار انتخاباتی نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا از پنهان‌کاری عامدانه رئیس‌جمهوری این کشور درباره خطر ویروس کرونا انتقاد کرد.

- منابع دیپلماتیک اعلام کردند که امارات و هم‌پیمانانش مانع ارائه پیش‌نویس قطعنامه تشکیلات خودگردان در اتحادیه عرب برای محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

- مقام آمریکایی به بیان ادعاهای بی‌اساس علیه ایران و پایان تحریم‌های تسلیحاتی پرداخت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز