خبرگزاری کار ایران

واکنش توئیتری پمپئو به ابراز تمایل مادورو برای خرید موشک از ایران

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۳۵۷

وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری ونزوئلا که خرید موشک از ایران را «ایده خوبی» دانسته بود، واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری به اظهارات اخیر «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا که خرید موشک از ایران را «ایده خوبی» دانسته بود، واکنش نشان داد.

وی با تکرار برخی ادعاها در این‌باره نوشت: «جای تعجب ندارد که رژیم نامشروع مادرو به خرید سلاح‌های مرگ‌بار از ایران چشم دارد. دقیقا به همین دلیل است که خواستار احیای تحریم‌ها، از جمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران هستیم. این تحریم‌ها به‌طور کامل اجرا خواهند شد».

رئیس‌جمهوری ونزوئلا پیش از این در واکنش به ادعاهای اخیر «ایوان دوکه» همتای کلمبیایی خود مبنی بر تصمیم کاراکاس برای خرید موشک از ایران، آن را «پیشنهاد خوبی» دانسته بود.

وی در جریان یک سخنرانی تلویزیونی که اعضای کابینه نیز در آن حضور داشتند، گفت: «چرا این فکر به ذهن خودم نرسیده بود. چرا به ذهن ما نرسیده بود»؟

مادورو از «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع خود خواست این مساله را پیگیری کرده و با لحنی طنزآلود به کابینه خود گفت که این طرح را مخفی نگه دارند.

وی ادامه داد: «پادرینو، چه ایده خوبی است که با ایران صحبت کنیم و ببینیم آنها چه موشک‌های کوتاه‌برد، میان‌برد و دوربردی دارند و اگر امکانش بود با توجه به روابط خوبی که با این کشور داریم، آن را ارزیابی کنیم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز