خبرگزاری کار ایران

آمریکا روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را کلید زد

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۹۱۵

آمریکا امروز -پنجشنبه- روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را کلید زد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا امروز -پنجشنبه- روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را فعال کرد.

بر اساس این گزارش، آمریکا از شورای امنیت خواسته است تمامی تحریم‌های ایران که در چارچوب توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی لغو شده بودند، مجددا اجرایی شوند.

«کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد طی نامه‌ای که تحویل اندونزی به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت شد، خواستار بازگشت این تحریم‌ها شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در این نامه ادعا شده است: «مطابق با پاراگراف ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، من (مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا) به نام دولت خود می‌نویسم که ایران به شکل جدی تعهدات خود در قالب برجام را اجرا نمی‌کند».

در ادامه آمده است: «بر اساس این سند که آمریکا به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان برجام، تهیه کرده است در پاراگراف ۱۰ قطعنامه ۲۲۳۱ روندی در نظرگرفته شده است که احیای تحریم در چارچوب برجام را ممکن می‌کند».

برخی طرف‌های برجام با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی، درخواست این کشور را غیرقانونی و غیرمنطقی توصیف کرده‌اند.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که آمریکا اجازه استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد.

وی ادامه داد: «علاوه بر آن مفادی هم در قطعنامه شورای امنیت و هم در برجام وجود دارد که ساز و کار چنین اقدامی را تشریح می‌کند. تلاش‌های آمریکا در این چارچوب قرار ندارد بنابراین حتما آن را به چالش خواهیم کشید».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز