خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر تشکلات خودگردان فلسطین:

اظهارات نتانیاهو درباره صلح، توهم است

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۲۶۹

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مبدا صلح در مقابل صلح را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «محمد اشتیه»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -دوشنبه- تاکید کرد که اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره صلح در مقابل صلح را توهم توصیف تاکید کرد.

وی گفت که بنیان صلح بر پایه زور منجر به برقراری صلح نمی‌شود، بلکه صلح بر اساس عدالت، حقیقت و قانون بین‌المللی بنا می‌شود.

اشتیه تاکید کرد که محور درگیری زمین است و هر نوع صلحی باید بر اساس اصل خروج از اراضی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ میلادی بنا شود. 

وی با تاکید بر محکومیت توافق عادی‌سازی روابط بین امارات و اسرائیل با نظارت آمریکا، گفت که اقدام ابوظبی نشان‌دهنده خروج آشکار از اجماع عرب است. 

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان افزود: «عادی‌سازی روابط و نماز در مسجد الاقصی تحت حاکمیت اسرائیل مطرود است و موضوع توقف الحاق اراضی به دلیل مقاومت و صلابت فلسطین بوده است نه چیز دیگر.» 

وی در ادامه افزود: «اگر جامعه عرب هر موضع دیگری در قبال طرح صلح ۲۰۰۲ مبنی بر عادی‌سازی روابط بر اساس خروج کامل اسرائیل از اراضی اشغالی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ دارد باید در چارچوب اتحادیه عرب بررسی شود.» 

اشتیه تاکید کرد که صحبت از فلسطین و مواضع ما در قبال آن موضوعی فلسطینی است و تقویت زرادخانه امارات با تجهیزات آمریکا به حساب قدس و فلسطین نخواهد بود. 

وی در پایان از نشست مهم سران فلسطینی برای بررسی پرونده‌های مرتبط به سرنوشت فلسطین در پی اعلام توافق امارات و اسرائیل خبر داد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز