خبرگزاری کار ایران

روسیا الیوم گزارش داد:

عادی‌سازی روابط اسرائیل-‌امارات راه را برای دستیابی ابوظبی به سلاح‌های آمریکا هموار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۱۹۷

کارشناسان اعلام کردند که عادی‌سازی روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و امارات می‌تواند زمینه را برای فروش سلاح‌های بیشتر آمریکا به امارات هموار سازد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم،  کارشناسان معتقد هستند که عادی‌سازی روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و امارات می‌تواند زمینه را برای فروش سلاح‌های بیشتر آمریکا به امارات هموار سازد و برای آن یک مزیت نظامی کیفی به دست دهد.

در همین راستا، «دیوید فردمن»، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: «هرچه امارات بیشتر با اسرائیل دوست و شریک منطقه‌ای آمریکا شود، معتقد هستم که این امر معادله تهدید را تغییر داده و با توجه به فروش سلاح در آینده می‌تواند به نفع امارات تمام شود.»

وی اظهار داشت که آمریکا ممکن است تضمین کند که اسرائیل اسلحه‌های پیشرفته‌تری را نسبت به آنچه که کشورهای عربی در دست داشته، به دست آورد که این به عنوان برتری نظامی کیفی بر همسایگان خود توصیف می‌شود. از جمله سلاح‌های مورد نظر، جنگنده‌های اف-‌۳۵ ساخت شرکت «لاکهید مارتین» است که اسرائیل در جنگ‌ها از آن استفاده کرده و امارات در حال حاضر نمی‌تواند آن را خریداری کند. 

در همین زمینه‌، رویترز به نقل از «دیوید ماکوفسکی»، مدیر پروژه روابط عربی و اسرائیل در انستیتو سیاست واشنگتن در خاور‌میانه گزارش داد که این توافق یک مزیت برای امارات است و بدون شک واجد شرایط فروش تجهیزات نظامی می‌شود که به دلیل داشتن محدودیت‌های برتری نظامی به دلیل ترس از احتمال استفاده از فناوری خاص در برابر اسرائیل نمی‌توانست به دست آورد.  

اسرائیل و امارات پنج‌شنبه گذشته اعلام کردند که روابط دیپلماتیک برقرار کرده و روابط جدید و گسترده‌ای را به موجب توافقی با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا بنا می‌نهند.

وزارت خارجه آمریکا ماه مه گذشته با فروش احتمالی حداکثر چهار هزار و  ۵۶۹ خودروی زره‌پوش مقاوم در برابر مین به امارات به ارزش ۵۵۶ میلیون دلار موافقت کرد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز