خبرگزاری کار ایران

انتقاد رم از ابتکار پاریس: مردم لبنان در حل مشکلات کشور تعیین‌کننده هستند

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۳۴۷

معاون وزیر خارجه ایتالیا در انتقاد از عملکرد پاریس تاکید کرد که دیگران نمی­‌توانند به مردم لبنان راهکارهای حل مشکلاتشان را دیکته کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، « امانوئلا دل ره»، معاون وزیر خارجه ایتالیا در انتقاد از طرح ابتکاری «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که دیگران نمی‌­توانند به مردم لبنان راهکارهایی برای حل مشکلات‌شان را دیکته کنند.

دل ره بازدید ماکرون از محل حادثه انفجار در بندر بیروت و اعلام تمایل وی برای تدوین پیشنهادی جهت خروج از بن‌بست سیاسی و اقتصادی فلج‌کننده لبنان را جنجال‌برانگیز توصیف کرد.

این مقام ایتالیایی افزود: «به اعتقاد ما این مردم لبنان هستند که باید آینده خود را بسازند، به ویژه در این لحظه حساس آن‌ها باید احساس کنند که در رقم زدن تاریخ کشورشان پیشگام هستند.»

دل ره که متعلق به جنبش پنج ستاره است، گفت: «زمان آن است که در لبنان مفهوم جدیدی از شهروندی ترویج شود که فراتر از وابستگی­‌های فرقه‌­ای باشد.»

وی گفت: «دیگران در حال حاضر نمی‌­توانند به مردم لبنان بگویند چه راه‌حل‌­هایی را باید برای رفع مشکلات خود اتخاذ کنند. آن‌ها خود باید روش‌­های لازم را تعیین کنند که امیدواریم این امر سریع اتفاق افتدو ما پس از آن می‌­توانیم روند سیاسی را در این کشور همراهی کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز